راور بهشت معادن ایران

شاید تا به حال صحبت های زیادی در خصوص بهشت معادن ایران شنیده باشید.

در اینجا میخوهم اندکی به راور بهشت معادن ایران و چرائی این موضوع بپردازم.

شهرستان راور به عنوان ساحل کویر ایران شناخته میشود و از نظر مواد معدنی میتوان گفت در این منطقه انواع مواد معدنی یافت میشود و در اکثر رخ نمون ها میتوان وجود مواد معدنی را به وضوح دید .

حال اینکه متاسفانه به دلیل سود جوئی اشخاص حقیقی و حقوقی اکثر این مناطق قبلا ثبت گردیده و هیچ عملیات اکتشاف و بهربرداری مهندسی شده ای نیز به انجام نرسیده است که جای بسی تاسف دارد .

در این رخ نمون ها اکثر مواد معدنی نظیر ذغال سنگ ، دلمیت ، آهک ، گچ ، سنگ آهن هماتیت و مگنتیت ، سیلیس ، سرب و روی ، مس و انواع سنگهای ساختمانی با کیفیت بی نظیر و سایر مواد معدنی نمایان شده است . اما سرمایه گذاری مناسبی در این خصوص در این شهرستان جهت استفاده از این منابع خدادادی نشده است . شاید اولین دلیل عدم حضور سرمایه گذاران در این شهر نبود زیر ساختهای مناسب شهری جهت حضور سرمایه گذاران است که این بخش از کار وظیفه دولت است تا با ایجاد زیر ساختهای لازم جهت جذب سرمایه گذاران قدرتمند اقدام نماید.

و حتی در نقاطی که به همت سرمایه گذاران اقدام به بهربرداری مواد معدنی از این مناطق میشود متاسفانه به دلیل خام فروشی مواد معدنی به سایر استانها به دلیل عدم حضور سرمایه گذاران جهت فرآوری مواد معدنی بخش عظیمی از این سرمایه خدادادی جهت اشتغال زائی منطقه و آبادانی شهرستان به هدر میرود.

….انتظار میرود تا در این موارد دولت با جدیت وارد شده و از هدر رفت این سرمایه ها جلوگیری بعمل آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.