خطر کاهش ایمنی جمعی علیه کرونا / مردم تا دیر نشده واکسن بزنند

دکتر پژمان بختیاری نیا با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان اظهار کرد: روند بیماری تقریبا ثابت مانده است و فعلا با موج جدید کرونا مواجه نیستیم اما همچنان با مواردی از بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان ها هستیم.

وی افزود: معمولا اکثر بستری ها در بیمارستان ها افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای یا افرادی هستند که واکسینه نشده اند یا مدت زمان زیادی از تزریق آخرین دُز واکسنشان گذشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: خوشبختانه در دو هفته اخیر مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در خوزستان رخ نداده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با انتقاد از استقبال نکردن مردم از واکسیناسیون تصریح کرد: وضعیت با ثبات کنونی ناشی از پوشش واکسیناسیون خوب و در نتیجه ایجاد ایمنی در بدن افراد واکسینه شده است. همچنین مبتلایان به کرونا نیز بر اثر بیمار شدن ایمنی به دست آورده اند بنابراین این عوامل موجب شده است ایمنی جمعی خوبی حاصل شود اما باید توجه شود به تدریج ایمنی کاهش پیدا می کند و ممکن است این کاهش ایمنی جمعی به حدی برسد که مجددا چرخش ویروس در جامعه زیاد شود و با پیک دیگری مواجه شویم.

وی با اشاره به موجودی خوب واکسن، گفت: بنابراین تا دیر نشده باید مردم برای تزریق واکسن یا تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند. حتما افرادی که ۶ ماه از تزریق آخرین دُز واکسن شان گذشته باید برای تزریق واکسن یادآور به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

 

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.