وعده پایان آبگرفتگی‌های حاد در اهواز / وضع نگران‌کننده خیابان‌های حفاری‌شده

احمد سراج با اشاره به اجرای پروژه شبکه فاضلاب اهواز اظهار کرد: با توجه به اینکه شبکه فاضلاب و دفع آب‌های سطحی اهواز مشترک است، همواره حتی در فصل غیربارندگی بالازدگی فاضلاب رخ داده و در فصل بارندگی نیز آب‌های روان با فاضلاب مخلوط شده است.
وی افزود: اهواز حدود ۲۴۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب دارد که کارشناسان برآورد می‌کنند حدود ۱۲۰۰ کیلومتر از این شبکه، ریزشی است بنابراین عملا شبکه فاضلاب از بین رفته و با هر تنشی، چنین اتفاقاتی رخ می‌داد و با توجه به مطالبه رهبری و همت دولت، اجرای پروژه شبکه فاضلاب اهواز شتاب گرفت.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز با اشاره به وعده مسئولان در خصوص تکمیل این پروژه در مدت دو سال گفت: یک سال از وعده مسئولان امر گذشته است و این حجم از حفاری‌های معابر، نشان از تلاش برای عمل به این وعده است البته بخشی از این حفاری ها با برنامه انجام شده و بخشی به دلیل ریزش شبکه فاضلاب است که باید اصلاح شوند.
سراج با اشاره به بالازدگی فاضلاب در برخی نقاط بیان کرد: نگرانی جدی ما از نوارهای حفاری‌های آسفالت نشده در سطح شهر است. اکنون دغدغه مردم این است که چرا نقاط حفاری و لوله‌گذاری شده، آسفالت و ترمیم نشده‌اند؟
وی عنوان کرد: اعضای شورای شهر نیز به روند عملکرد مسئولان آبفا در این خصوص معترض هستند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز با اشاره به آغاز طرح ضربتی ترمیم ۲۴ کیلومتر از نوارهای حفاری از ۱۵ آبان‌ماه، گفت: با توجه به بالازدگی فاضلاب و نزدیک شدن به فصل بارندگی، خطر ورود آب به منازل مردم وجود داشت بنابراین شهرداری اهواز لاجرم مجوزهای حفاری را صادر کرد. با پیگیری‌های انجام شده مسئولان آبفا وعده دادند ۲۴ کیلومتر از نوارهای حفاری را در مدت ۱۰ روز ترمیم کنند و عوامل فنی شهرداری نیز بر کیفیت ترمیم نوارهای حفاری نظارت کنند. درخواست کرده‌ایم در این نقاط روکش کامل معبر نیز انجام شود.
سراج افزود: در فصل بارندگی ممکن است در نقاطی که شبکه فاضلاب وجود ندارد یا معابر اصلاح نشده‌اند، دچار مشکل شویم اما مشکلات به اندازه گذشته حاد نخواهد بود.
وی با اشاره به نگرانی بابت آبگرفتگی در برخی نقاط غرب اهواز، تصریح کرد: عوامل شهرداری در حال لایروبی جوی‌های روباز در این نقاط هستند اما مشکل اصلی این مناطق با ایجاد شبکه فاضلاب حل می‌شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: برآورد می‌شود در کمتر نقطه‌ای آبگرفتگی حاد داشته باشیم البته این مساله به میزان بارندگی بستگی دارد. با توجه به اصلاحات انجام شده، تاب‌آوری شبکه فاضلاب اهواز بیشتر شده است.
سراج بیان کرد: بزرگترین پروژه دفع آب‌های سطحی اهواز در کوی علوی در حال انجام است و بخش زیادی از لوله‌گذاری‌ها انجام شده است که آب‌های سطحی غرب اهواز را به رودخانه منتقل می‌کند. در کنار این کار، پروژه شبکه آبیاری خام فضای سبز غرب اهواز به قرارداد گنجانده شده است و به زودی این پروژه نیز تکمیل خواهد شد.
وی افزود: اکثر پروژه‌های دفع آب‌های سطحی بین شهرداری و آبفا مشترک هستند و بیشتر این پروژه‌ها پیشرفت خوبی داشته‌اند و اکنون پروژه معطل نداریم.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.