میزان اشتغال نیروهای بومی با میزان تولید در خوزستان همخوانی ندارد

مجتبی یوسفی در خصوص نشست با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: حدود ۱۹ میلیون تن مواد اولیه در ۲۱ پتروشیمی خوزستان تولید می شود اما متاسفانه تنها به میزان ظرفیت ۱۵۰هزار نفر اشتغالزایی در این استان صورت گرفته است.
وی با تاکید بر توسعه پتروشیمی ها، منافع استان خوزستان مربوط به کل کشور عنوان کرد و افزود: توسعه صنایع پتروشیمی باعث اقتدار کشور و تامین نیاز داخلی است ولی نیرو متخصص بومی استان سهم آنچنانی از اشتغال آن ندارد.
نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با انتقاد زمان برگزاری شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خوزستان، ادامه داد: برگزاری شورای گفت و گو توسط استانداری خوزستان در اواسط هفته، نشان می دهد مسئولان نمی خواهند نماینده های استان در جلسات حضور داشته باشند، چون به طور معمول صحن مجلس وسط هفته برگزار می شود و امکان حضور نمایندگان در شورا وجود ندارد.
یوسفی در ادامه مطلب فوق وعده داد: اگر شورای گفت و گو آخر هفته برگزار شود قول شرکت در تمام جلسات را می دهم.
وی بیان کرد: مالیات هایی که بعد از دستگاه های پست و کارت یا کارتخوان بود را یکسال دوباره تمدید کردیم با زحمت آقای پور ابراهیمی و رئیس‌ امور مالیاتی کشور سامانه های فروش یا پایانه های فروشی که باید برای ۶ تا ۸ میلیون صنوف اجرا می شد این را هم یک فوریتی اش را مصوب کردیم که با تاخیر حدود ۶ تا ۷ ماه برای ۱۴۰۲ اجرا شود که به صنوف فشار وارد نشود.
عضو مجمع نمایندگان خوزستان گفت: استفساریه ای در مجلس ثبت کرده ام بند ب ماده ۱۵۹ که نزدیک به چهل هزار میلیارد تومان در آمد مالیاتی کشور را کاهش داد.
وی یادآور شد: یک پتروشیمی ۱۰ سال پیش احداث شد و الان که معافیت مالیاتی آن تمام شده، باید مالیات پرداخت کند؛ معافیت ۲۰ ساله پرداخت مالیات، بی شک متاثر از اعمال نفوذ است.
یوسفی تاکید کرد: نمایندگان تلاش کنند قانون مالیات اصلاح شود چون این به ضرر تمام استان ها بالاخص استان محرومی است که شرکت ها و صنایع در آن حضور دارند و الان درآمد مالیاتی نیز کاهش پیدا کرده است.
نماینده اهواز با بیان اینکه درآمد خوزستان ۲۴ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: مازاد وصول در آمدهای مالیانی برای توسعه زیرساخت ها ی استان هزینه شود؛ یعنی این ۲۴هزار میلیارد تومان وصول مالیاتی استان خوزستان در ۱۴۰۱ نسبت به ۱۳هزار میلیارد تومان ۱۴۰۰ یعنی هیچ وقت وصول نمی شود که ظلم به خوزستان است.
وی افزود: از سال ۹۳،۹۴ ادبیات جدیدی در منابع درآمدی آمد به اسم اسناد خزانه که اشکالی بوجود آمد این بود که پیمانکاران عمرانی ما نزدیک به ۳۵تا ۴۰درصد باید تنزیل بخورند ضریب تنزیل رعایت نمی شود و بهشان می گویند برود امور مالیاتی نقد تسویه کند در غیر این صورت جریمه می شود که این مساله باید اصلاح شود.
یوسفی تصریح کرد: استان خوزستان بیشترین ضرر را در قطعی برق کرد بیشترین ضرر را در شهرک های صنعتی که فقط سوخت شان برق است و جایگزینی ندارند مثل صنایع فولاد ما، صنایع تولید ظروف یکبار مصرف و لوله های پلی اتیلن و… چه سوخت جایگزینی جز برق ندارند که این جبران نشد عمدتا مشکلات کارگری دارند در سال گذشته امیدوارم در سال بعد در مسایل معافیت مالیاتی این ضررها جبران شود.
نماینده اهواز گفت: با تلاشی که در سه سال گذشته صورت گرفت پرداخت ۵۳۰۰ میلیارد تومان حق آلایندگی محقق شد با تلاش با دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد داشتیم ۱۰هزار میلیارد تومان مابقی حق آلایندگی و جرایم پرداخت شود.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.