۲ هزار و ۴۴۵ هکتار از اراضی ملی خوزستان به بیت‌المال برگشت داده شد

علی دهقانی در جلسه کمیته صیانت و حفاظت از اراضی ملی با اشاره به ضرورت اجرای طرح کاداستر، بیان کرد: یکی از زمینه‌های اصلی اجرای حدنگاری، برگزاری مستمر و مرتب جلسات کمیته رفع تداخل و اجرای تصمیمات آن است.

وی ادامه داد: با تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی چه در بخش خصوصی و چه دولتی، بسیاری از دعاوی متوقف و از بروز اختلافات جدید و تشکیل پرونده‌های جدید پیشگیری می‌شود.

دهقانی افزود: وجود پلاک‌های با مقیاس بالا در سطح استان، یکی از امتیازاتی است که می‌تواند اجرای این طرح را تسریع کند.

رییس دستگاه قضا در خوزستان، گفت: با برگزاری جلسات هم‌اندیشی به‌منظور رفع موانع و تلاش در جهت حفاظت و صیانت از حقوق بیت‌المال، مصوبه‌ای تصویب و پیرو آن نتایج خوبی حاصل شد که یکی از آنها، صدور سند مالکیت در اراضی اوقاف (پلاک ۱۰۵) با بیش از هزار هکتار مساحت بوده است.

دهقانی افزود: همچنین در راستای اجرای مصوبات شورای حفاظت و صیانت از حقوق بیت المال در اراضی ملی و دولتی و نسبت به سایر پلاک‌ها در رامشیر و ماهشهر، اقداماتی در دستور کار این شورا قرار دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی خوزستان پشتیبان اجرای طرح حدنگاری اراضی است و هرکجا که نیاز به حمایت قضایی باشد، این دستگاه ورود می‌کند، ادامه داد: ۹۲۴ فقره حکم در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی و رفع تصرف از اراضی ملی آماده اجراست که از دادستان مرکز استان می‌خواهیم که اجرای آنها را پیگیری کند.

وی همچنین بر تسریع در رسیدگی به رفع تصرف از اراضی و جنگل‌های مربوط به حوزه شوشتر تاکید کرد.

رییس کل دادگستری خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون تنها ۶۰۰ هکتار از کمربند سبز اهواز اجرا شده است گفت: همکاری و پیگیری شرکت‌های آلاینده مستقر در منطقه، برای تکمیل این کمربندی نیاز است.

مجموع مساحت کمربند سبز هفت هزار و ۲۰۰ هکتار است.

دهقانی همچنین در این نشست در باره حوادث اخیر کشور گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی، با حمایت استکبار جهانی و به راه انداختن جنگ ترکیبی، به انحای محتلف سعی می‌کنند تا آرامش و امنیتی که به برکت خون شهدا و حضور همیشه در صحنه مردم در کشور حاصل شده است را خدشه‌دار کنند.

وی بیان کرد: بصیرت و حضور مردم و تلاش ماموران امنیتی، انتطامی، اطلاعاتی و بسیج، تمام نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرده و قطعا با عاملان این جنایات برخورد قاطع صورت خواهد گرفت تا دیگر کسی به فکرش خطور نکند که امنیت و آرامش مردم را مورد خدشه قرار دهد.

 

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.