یوسفی: چرا لایحه دوفوریتی اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو از دستور کار مجلس خارج شد؟

مجتبی یوسفی در اخطاری با استناد به اصل ۳ قانون اساسی در جریان جلسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روزانه به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل و حمل بار در کشور ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۹۵ میلیون لیتر گازوئیل مصرف می‌شود که با نوسازی این ناوگان شاهد ۳۰ درصد کاهش مصرف خواهیم بود. در لایحه دو فوریتی دولت برای اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو و صدور گواهی اسقاط به این موضوع اشاره شده است اما نمی‌دانیم چرا هر بار این لایحه به بهانه‌ای از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج می‌شود.
وی در ادامه اظهار کرد: هر روزی که تصویب این لایحه به عقب می‌افتد ما کاهش ۳۰ درصدی در مصرف را به عقب انداخته‌ایم اگر ابهامی در خصوص گزارش کمیسیون وجود دارد باید رای کل مجلس شورای اسلامی گرفته شود نه این‌که به یکباره از دستور کار مجلس خارج شود با این رویه دو ماه دیگر این قانون اجرایی نمی‌شود. امروز ۳۰ هزار راننده و ۴۰۰ هزار خودروی فرسوده در انتظار این مصوبه مجلس هستند. چرا در این خصوص تعلل صورت می‌گیرد؟
عبدالرضا مصری که ریاست علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: آیین‌نامه اختیار کامل را به رئیس جلسه داده تا اگر طرحی ابهام داشت بدون نیاز به رای‌گیری به کمیسیون تخصصی ارجاع گردد. دغدغه ما در خصوص رانندگان کامیون یکی است و همه نمایندگان نسبت به دغدغه کامیون‌داران آگاه هستند. مجلس هیچ قصوری نداشته است؛ دراین زمینه قانون وجود داشته اما خلاف قانون کار شده است ما نیز اکنون به دنبال این هستیم تا این لایحه در مجلس به سرانجام برسد نه این‌که با ابهام به شورای نگهبان رفته و مجددا به مجلس شورای اسلامی باز گردد. دغدغه ما هم مثل شماست.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.