معاون رییس جمهور: سه عامل حادثه تروریستی ایذه دستگیر شدند

«محسن رضایی» روز جمعه در آیین تشییع شهدای این عملیات تروریستی افزود: دشمن با ایجاد ناامنی در رویای سوریه سازی است ولی این رویا با حضور مقتدرانه و آگاهانه این ملت بزرگ محقق نخواهد شد.
وی ناامنی را همزاد تحریم‌ها توصیف کرد و ادامه داد: دشمن که از تحریم های غیر قانونی و ظالمانه نتیجه ای نگرفته به ایجاد ناامنی روی آورده است تا با به راه انداختن اخلال اقتصادی و تعطیلی بازار و کار و کسب مردم به اهداف نامشروع خود برسد.
رضایی خطاب به آمریکایی ها گفت: ما شما را از منطقه بیرون می کنیم.
معاون اقتصادی رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحریم ها را شکست داده ایم و دشمن در رسیدن به اهداف خود شکست خورده است افزود: ما روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر می کنیم و دولت در حال رفع مشکلات است.
رضایی در ادامه با تسلیت به خانواده‌های معظم شهدای تروریستی اخیر در شهرستان ایذه گفت: این حادثه تروریستی حقیقتا یک رویداد تلخ بود و رهبری و دولت و همه آحاد ملت ایران با شما مردم غیور ایذه همدرد و در غم شما شریک هستند.
وی ادامه داد: تروریست ها در هر سوراخی که خزیده باشند آنان را شناسایی و به شدت مجازات خواهیم کرد.
معاون اقتصادی رییس جمهور از مسئولان قضایی خواست افراد جنایتکار به ویژه عوامل تروریستی اخیر ایذه را در اسرع وقت در این شهرستان و در جلوی چشم مردم مجازات کند.
رضایی به مروم داغدار ایذه اطمینان داد در شناسایی و مجازات عاملان و آمران این حادثه تروریستی کوتاهی نخواهد شد.
معاون اقتصادی رییس جمهور به نقش برجسته مردم ایذه در دوران مبارزات مشروطیت و هشت سال دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: مردم شریف و شهیدپرور ایذه از این حادثه غم بار قد خم نخواهند کرد.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی حق اعتراض را به رسمیت شناخته است افزود: انقلاب اسلامی پذیرای اعتراضات است ولی عده ای پشت سر اعتراضات مردم، دست به اعتشاش زدند و عرصه را بر کسب و کار مردم تنگ کرده اند.
رضایی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در حادثه تروریستی ایذه سه نفر از حافظان امنیت مجروح شدند افزود: تروریست ها یک شب پیش از حادثه، دوربین های محل را با گلوله تخریب و سپس نیت پلید خود را عملی کردند.

پیکرهای هفت شهید سرافراز عملیات تروریستی چهارشنبه شب ایذه در استان خوزستان پیش از ظهر جمعه با حضور گسترده و در میان استقبال و حزن و اندوه وصف نشدنی گروه های مختلف مردم ولایت مدار، مسوولان محلی، استانی و کشوری از میدان ولایت تا «روضه الشهدا»ی ایذه تشییع شد.

شرکت کنندگان در آیین تشییع شهدای حادثه تروریستی ایذه در حالی که پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و دست نوشته های با مضمون های گوناگون از جمله «اغتشاشگر در خون شهدا شریک است»، اقدام های کور تروریستی را محکوم کردند.

تشییع کنندگان پیکرهای شهدا در ادامه خواستار شناسایی و برخورد قاطع و شدید دستگاه های امنیتی و قضایی استان و کشور با عوامل تروریستی، مخلان نظام و امنیت و آشوبگران شدند.

در آیین تشییع پیکرهای شهدای عملیات تروریستی ایذه «محسن رضایی» معاون اقتصادی رییس جمهوری نیز حضور داشت.

استاندار خوزستان نیز در آیین تشییع شهدای عملیات تروریستی ایذه خبر داد که تعدادی از عناصر و عوامل این حادثه تروریستی هنگام فرار از منطقه دستگیر شدند و بازجویی از آنها آغاز شده است.

«صادق خلیلیان» افزود که در حال شناسایی پشت پرده این حادثه کور تروریستی و شبکه‌هایی که عوامل تروریست را سازماندهی کردند، هستیم.

وی با بیان اینکه عوامل آشکار و پنهان این حادثه غمبار تروریستی در انتطار برخورد قاطع باشند، ادامه داد: عناصری در خارج کشور و پشت سر قضایای اخیر هستند که بزودی شناسایی و به مردم معرفی می‌شوند.

استاندار خوزستان از به دست آمدن سرنخ های خوبی از این حادثه خبر داد و با تسلیت و تبریک به خانواده‌های معظم شهدای عملیات تروریستی ایذه توسط افراد شرور و جنایتکار اطمینان خاطر داد که با عاملان و آمران این حادثه به شدت برخورد خواهد شد.

در حادثه کور تروریستی شامگاه چهارشنبه ایذه که با به رگبار بستن مردم و ماموران حافظ امنیت از سوی دو موتور سوار در مرکز شهر رخ داد، هفت نفر شهید و ۱۰ نفر دیگر مجروح شدند.

چهار مرد، یک کودک ۹ ساله و یک زن جزو شهدای این حادثه ترویستی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.