یوسفی: آقای عین‌اللهی از مردم عذرخواهی کنید

مجتبی یوسفی در جلسه علنی با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی ابراز امیدواری که روز به روز در کشور باب گفت‌وگو باز شود و به جای اینکه در کشور همدیگر را متهم کنیم با هم صحبت کنیم.

وی در تذکری به وزیر بهداشت و درمان گفت: آقای عین اللهی ای کاش در ابتدا از مردم به دلیل به کمبود آنتی‌بیوتیک، سرم و برخی اقلام سرماخوردگی عذرخواهی می کردید؛ کادر پزشکی، پزشکان متخصص، کارخانه‌های تولید دارو و تجهیزات پزشکی از یک اپیدمی مهم کشوری و بین‌المللی کرونا عبور کرد و ۳۰۰ شهید دادند اما شرایط مدیریت شد؛ پس خیلی زشت است که برای تامین آنتی‌بیوتیک در کشور درمانده شدید؛ پاسخ‌ دهید و عذرخواهی کنید.

وی یادآور شد: در طول سه ماه گذشته نمایندگان مسی به افزایش حدود ۱۵۰ درصدی قیمت داروهای تولید داخل، شیرخشک و تجهیزات پزشکی هشدار داد اما به جای عذرخواهی از مردم، گرانی را به ارز ترجیحی ربط دادید. مگر نه اینکه ۶۰ درصد کارخانه‌های تولید دارو دولتی است پس چرا این وضعیت رخ داده است؟ باید از قبل تدبیر می کردید نه اینکه بگویید به خاطر آنفلوآنزا غافلگیر شدید.

یوسفی با بیان اینکه دولت موضوع افزایش قیمت سیگار را در قالب لایحه ای به مجلس ارائه کند، افزود: چرا دولت می‌خواهند گرانی‌ها را به مجلس ربط دهد؟ نصف کارخانه‌هایی که مواد اولیه را نگه داشتند با ارز ترجیحی مواد اولیه دارو وارد کردند اما آن را احتکار کرده تا گرانی‌ها را به مجلس ربط ‌دهند؛ می‌خواهند بگویند که مجلس دارو را گران کرده است. از اول گفتیم که ارز ترجیحی برای دارو، تجهیزات پزشکی و شیر خشک داده شده تا گران نشود. بهتر است هرگونه گرانی را خود دولت اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.