پیگیری راه‌اندازی خانه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خوزستان

جاسم حسینی‌زاده با اشاره به نحوه ارائه برنامه‌های پرورشی و فرهنگی به دانش‌آموزان اظهار کرد: دانش‌آموز امروز با دانش‌آموز دیروز متفاوت است و طبیعتا باید برنامه‌ها هم متناسب با دانش‌آموزان امروز باشد و همکاران نیز آماده باشند. برنامه‌ریزی در این حوزه نیز زمان‌بر است.

وی در خصوص برنامه‌های پرورشی آموزش و پرورش خوزستان افزود: در حوزه عترت و نماز، در بهمن‌ماه میزبان جشنواره کشوری همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی خواهیم بود؛ این نوع برنامه‌ها می‌توانند تاثیر مثبتی روی دانش‌آموزان داشته باشند و با رویکردی تبیینی این جشنواره‌ها را برگزار خواهیم کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل اموزش و پرورش خوزستان گفت: در حوزه فرهنگی و هنری کانون‌های تربیتی و اردوگاه‌ها فعال هستند. برای اردوگاه‌های دانش‌آموزی بازتعریفی در نظر گرفته شده است و در حال پیگیری  تجهیز اردوگاه‌ها برای برنامه‌های یک روزه و نیم روزه یا چند روزه هستیم. با همکاری اوقاف، ارشاد، تبلیغات و دیگر ارگان‌های فرهنگی و غیر فرهنگی نیز قصد داریم برای دانش‌آموزان اردوهای برون استانی برگزار کنیم.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی دانش‌آموزی افزود: کانون‌های تربیتی و فرهنگی، چالش‌های زیادی دارند  که باید برطرف شوند و با رویکردی جدید به دانش‌آموزان خدمات دهند. وجود خانه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز در آموزش و پرورش بسیار ضرورت دارد که مکان آن انتخاب شده و با هماهنگی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمک وزارت آموزش و پرورش، این کار در حال انجام است.

حسینی‌زاده گفت: مسیری طولانی در پیش داریم و در این جنگ  چندجانبه که بخش فرهنگی کشور به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه‌های ما را هدف قرار داده است، باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که با کمک قرآن و اهل بیت و برنامه‌ریزی پیروز و سربلند باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.