معاون اقتصادی رییس جمهور از مصدومان حادثه تروریستی ایذه عیادت کرد

محسن رضایی با حضور در بیمارستان‌های گلستان و امام خمینی(ره)اهواز ضمن عیادت از مجروحان حادثه تروریستی ایذه، از نزدیک در جریان روند درمان این مجروحان قرار گرفت.

مسببان حادثه تروریستی ایذه در همان شهرستان باید مجازات شوند

وی در حاشیه این بازدید که استاندار خوزستان نیز وی را همراهی می‌کرد گفت: به قوه قضاییه پیشنهاد دادم که مسببان حادثه تروریستی ایذه را باید در خود شهرستان مجازات کنند تا مردم شاهد باشند که این شمشیر عدالت کُند نمی شود و باید عدالت را با قدرت اعمال کنیم تا اعتماد اجتماعی مردم حفظ شود.

رضایی ادامه داد: از امروز صبح که وارد خوزستان شدم تلاش کردم با تمام کسانی که در صحنه بودند و هر کسی که جزو شاهدان این حادثه بوده صحبت و دیدار داشته باشم و برای من مسلم شده که تمام کسانی که گلوله خوردند چه پاسدار و چه بسیجی و یا مردم و نیروی انتظامی همه گلوله ها از اسلحه‌ای بوده که مورد استفاده حافظان نظم و امنیت نیست.

رضایی افزود: این موضوع نشان می دهد که ماموران ایرانی از این سلاح ها استفاده نمی کنند. نیروهای ما برای کنترل حوادث در خیابان ها از این سلاح‌ها استفاده نمی کنند و این موضوع مسلم شده است.

معاون اقتصادی رییس جمهور ادامه داد: پزشکی قانونی تایید کرده که کیان، نوجوانی که در این حادثه شهید شده بر اثر اصابت گلوله غیر سلاح مورد استفاده ماموران حافظ امنیت بوده است.

وی افزود: این شک ما را بیشتر می کند؛ تیم ۲۰ نفره ای که از قبل سازمان دهی شده و برنامه ریزی می کنند و از ۲۴ ساعت قبل دوربین ها را از کار می اندازند و نیز در فردای آن روز در چند نقطه شهر آرایش می گیرند و تیراندازی می کنند. در این حادثه موتورسیکلتی هم آمده بود سنگ پرتاب می کرد که یک مامور انتظامی مورد اصابت قرار گرفت و دچار ضربه مغزی شد اما خوشبختانه حال وی نیز بهتر شده است.

معاون اقتصادی رییس جمهور افزود: کامل مشخص است که حادثه برنامه ریزی شده بوده و به نیروی ماموران انتظامی، بسیج و مردم تیراندازی شده است. برخی از این افراد دستگیر شدند و به دنبال دستگیری تعداد دیگری از عاملان این حمله هستند که اطلاع کامل به مردم داده خواهد شد.

حاکیست در جریان دیدار معاون اقتصادی رییس جمهور با مجروحان حادثه تروریستی ایذه، مسوولان درمانی توضیحات لازم را درباره آخرین وضعیت جسمانی این مجروحان بیان کردند.

معاون اقتصادی رییس جمهور از خداوند سلامتی و شفای عاجل مجروحان را مسالت کرد.

رضایی صبح امروز با حضور در ایذه به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور، در آیین تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی این شهر حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

در حادثه تروریستی شامگاه چهارشنبه ۲۵ آبان در ایذه که مردم و حافظان نظم و امنیت به رگبار بسته شدند هفت نفر شهید و هشت نفر دیگر مجروح شدند. ۶ مجروح این حادثه به بیمارستان گلستان اهواز، و چهار مجروح به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز منتقل شدند که ۲ نفر آنها به شهادت رسیدند. ۲نفر از مجروحان نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.