تاکید دبیر شورای عالی مناطق آزاد بر اجرای ماده ۶۵ دایمی برنامه‌ توسعه کشور

حجت الله عبدالملکی یکشنبه در حاشیه بازدید از منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران افزود: با دستور صریح رییس جمهور موضوع اعمال ماده ۶۵ را پیگیر هستیم و امیدواریم با اجرایی شدن آن مدیریت واحد در مناطق آزاد عملیاتی شده و برطرف شدن اختلافات و ناهماهنگی بین‌بخشی را در این مناطق شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: مواردی مانند اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور همچنین حذف مالیات مضاعف بر ارزش افزوده‌ای در دستور کار دبیرخانه مناطق آزاد کشور است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: قانون گذار در ماده ۶۵  تاکید کرده است که در مناطق آزاد کشور حاکم منطقه ،مدیر عامل سازمان منطقه آزاد است و تمام دستگاه ها باید از وی تابعیت کامل داشته باشند.

عبدالملکی با بیان اینکه قانون باید به صورت کامل در مناطق آزاد کشور اجرا شود افزود: شخص رییس جمهور نیز بارها بر اجرای این قانون در مناطق آزاد تاکید کرده و این اصل اساسی در دولت سیزدهم است که همه دستگاه ها و بخش های حاکمیتی باید مدیریت عالی منطقه آزاد را بپذیرند.

وی اظهار داشت: اگر دستگاه های اجرایی هماهنگی و همکاری لازم را با سازمان منطقه آزاد اروند نداشته باشند امکان هم افزایی برای توسعه زیرساخت ها در این منطقه آزاد وجود ندارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: منابع مالی دستگاه‌های اجرایی مستقر در مناطق آزاد باید تحت مدیریت منطقه آزاد برای اجرای طرح های زیربنایی و ایجاد اشتغال در یک نظام منسجم هزینه شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد صبح روز یکشنبه از طریق فرودگاه آبادان وارد استان خوزستان شد.

وی از برخی مناطق خرمشهر بازدید کرد، عبدالملکی قرار است از شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر و مرز شلمچه بازدید کرده و با تعدادی از صنعتگران منطقه دیدار کند

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.