تبدیل مناطق آزاد به مقصد سرمایه گذاران خارجی هدفگذاری شده است

حجت الله عبدالملکی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی خرمشهر در جمع خبرنگاران افزود: شرایط برای رونق تولید، سرمایه گذاری داخلی و خارجی و اشتغال در مناطق آزاد به خصوص منطقه آزاد اروند فراهم است و از سرمایه‌گذاران نیز حمایت می‌شود.

وی اظهار داشت: مناطق آزاد به مقصد سرمایه گذاری خارجی تبدیل خواهند شد و تعاملات بین المللی برای اجرای آن در حال شکل گیری است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: با تعدادی از سرمایه گذاران خارجی نیز مکاتبه شده و بسیاری از آنها مایل هستند در مناطق آزاد سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه مواردی از جمله قانون مالیات بر ارزش افزوده تولیدکنندگان را برای فعالیت در مناطق آزاد بی‌انگیزه می‌کند افزود: برخی تولیدکنندگان مستقر در مناطق آزاد بعضا چند بار مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کنند.

عبدالملکی گفت: لایحه ۲ فوریتی در این رابطه برای ارائه به مجلس شورای اسلامی آماده شده تا قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد کشور اصلاح شود.

وی با بیان اینکه رییس جمهور مصمم است تا مشکل اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد کشور برطرف شود گفت: مسایل و مشکلات مناطق آزاد کشور در زمینه های مختلف در حال پیگیری است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد برای بازدید از منطقه آزاد اروند صبح یکشنبه وارد آبادان شد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.