۱۴ هزار و ۴۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در خوزستان وجود دارد

صادق خلیلیان در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت زنان و خانواده استان با اشاره به طرح جهش در راستای ارتقای شاخص‌های کیفی آموزشی و پرورشی در خوزستان بیان کرد: این طرح در کارگروه به تصویب رسیده است تا بتوانیم وضعیت تحصیلی دانش آموزان را از نظر کیفیت آموزشی و پرورشی به ویژه در سطح دبیرستان‌ها و مناطق محروم و کم‌برخوردار افزایش دهیم.

وی افزود: با شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل تلاش می شود که قدم مثبتی در زمینه بازگشت به تحصیل این دانش آموزان برداشته شود و باید با همت دیگر نهادها و دستگاه های متولی تلاش شود تعداد بیشتر از این کودکان شناسایی و به تحصیل بازگردانده شوند تا بتوانیم آینده آن‌ها را تضمین کنیم.

خلیلیان با اشاره به اهمیت و سازماندهی اردوهای راهیان پیشرفت دانش‌آموزی در سطح استان بیان کرد: اقدامات و پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف در سطح استان انجام شده که لازم است دانش آموزان با این پیشرفت‌ها آشنا شوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: اردوهای راهیان پیشرفت در استان برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان برنامه ریزی شده که از هفته آینده اجرایی می‌شود، البته در ماه‌های اخیر چندین اردو در این زمینه برگزار شده است و مقرر شده برای برگزاری هر چه بهتر این اردوها از ظرفیت‌های موجود در استان به نحو مطلوب استفاده شود.

وی افزود: در زمینه شاخص‌های آموزشی و پرورشی استان باید کارهای کارشناسی دقیقی صورت گیرد و براساس آن برنامه جامعی طراحی و تدوین شود تا تحولی اساسی را طی چهار تا پنج سال آینده در زمینه ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان شاهد باشیم.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در ۱۰ هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی تحصیل می کنند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.