توصیه‌هایی برای رانندگی ایمن در سیلاب و بارندگی

امیرعباس نجفی با اشاره به گرفتار شدن یک خودرو در مسیر سیلاب اخیر در روستای چمن لاله بخش مرکزی شهرستان هفتکل، اظهار کرد: در بارندگی‌های اخیر، یک دستگاه خودروی سواری سمند با دو سرنشین حین عبور از یک پل و بر اثر شدت جریان آب ناشی از بارندگی شدید کنترل خود را از دست داد و اسیر سیلاب شد.

وی افزود: متاسفانه در پی این حادثه دو سرنشین خودرو جان خود را از دست دادند و پس از بیش از هشت ساعت تلاش نجاتگران هلال احمر و جستجوی شبانه، پیکر بی‌جان این دو فرد کشف شد.

نجفی با اشاره به توصیه‌هایی برای رانندگی در شرایط جوی مشابه گفت: زمانی که جاده‌ای دچار سیلاب شده نباید با وسیله نقلیه از این مسیر عبور کرد زیرا وقتی خودرو در آب قرار می‌گیرد وزن سبک‌تری پیدا می‌کند و شدت سیلاب، موجب واژگونی خودرو می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در چنین شرایطی مردم باید نکات ایمنی را رعایت کنند و در مسیر سیلاب و مسیل‌ها حضور پیدا نکنند و از حضور در امکان تفریحی در اطراف رودخانه‌ها بپرهیزند. در زمان بارندگی باید سرعت کاسته و با ایمنی بیشتری رانندگی شود تا از وقوع حوادث پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه در زمان بارندگی مردم باید به مناطق امن پناه ببرند، عنوان کرد: با توجه به اینکه در خوزستان اکثر اوقات صاعقه گرفتگی منجر به فوت افراد می‌شود باید در چنین شرایطی از حضور در ارتفاعات و همراه داشتن اشیای فلزی خودداری و موبایل خاموش شود.

 

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.