مراسم گرامی‌داشت شهدای عملیات تروریستی ایذه در اهواز برگزار شد

در این مراسم که جمعی از اقوام و سران طوایف بختیاری، لر و عرب استان و خانواده‌های شهدای این جنایت تروریستی حضور داشتند با قرائت فاتحه، یاد و خاطره این شهیدان والامقام گرامی داشته شد.

امام جمعه موقت اهواز در این مراسم با ابراز نفرت از این جنایت تروریستی و اظهار همدردی با خانواده های معظم این شهدای مظلوم و بی گناه گفت: شهادت جمعی از مردم وفادار و مومن ایذه، باعث انسجام و وحدت اقوام مختلف خوزستان شد و این از برکت خون شهدا و صبر و استقامت خانواده ها شهدای این جنایت تروریستی است.

حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی با تجلیل از قوم باافتخار بختیاری و حضور موثر آنان در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: بختیاری‌ها حتی در زمان مشروطیت با راهنمایی علمای دین با ظلم و برقراری عدالت مبارزه کردند.

وی با بیان اینکه دشمن با جنگ روانی تجزیه ایران اسلامی را هدف گذاری کرده است، شهرستان ایذه و قوم بختیاری را مظهر اتحاد و شرف ملت ایران توصیف کرد و افزود: ایذه مورد غضب دشمن قرار گرفت و با این جنایت ددمنشانه، خشم خود را از مردم بختیاری نشان داد.

امام جمعه اهواز افزود: امروز دشمن مرعوب و مقهور شما مردم عزیز و وفادار بختیاری است، شما دل در گرو انقلاب، اسلام و رهبری دارید و در برابر تهدید، تحریم و توطئه سربلند ایستاده‌اید.

حجت الاسلام حاجتی در ادامه کارنامه عشایر بختیاری را در طول انقلاب اسلامی بسیار درخشان توصیف کرد و افزود: جنایت تروریستی ایذه اوج درماندگی و وادادگی دشمن در برابر این مردم غیور و مومن بود.

وی گفت: قوم بختیاری و شهدای عزیز آنان افتخار ایران اسلامی هستند و دشمن خبیث نخواهد توانست با جنایت آفرینی خللی در اراده آنان به وجود آورد.

شرکت کنندگان در مراسم گرامی‌داشت شهدای حادثه تروریستی با سردادن شعار مرگ بر امریکا و هیات مناالذله، ضمن ابراز نفرت از اقدام های خصمانه جبهه استکبار جهانی به سرکردگی دولت آمریکا، همبستگی خود را با انقلاب اسلامی و ارزش های متعالی آن ابراز کردند.

در جریان عملیات تروریستی شب ۲۵ آبان ایذه، هفت تن شهید و هشت نفر دیگر مجروح شدند.

مردم خوزستان متشکل از اقوام و طوایف مختلف در روز ۲۷ آبان پیکرهای مطهر شهدای این عملیات تروریستی را تشییع کردند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.