نگاه ملی سرلوحه کار کمیته اکتشاف ایمیدرو

جعفری ضمن تاکید بر پیوستگی ساختار اکتشاف در کشور تصریح کرد: انجام کار اکتشافی بزرگ در کشور نیازمند ساختار منسجم، برنامه ریزی و پیگیری است. در این راستا باید از پتانسیل شرکت های معدنی بزرگ همچون شرکت ملی صنایع مس ایران، چادرملو، گل گهر، پایا و … برای پیشبرد اهداف اکتشافی بهره گیریم.

وی افزود: تقویت شرکت های پیمانکار حوزه اکتشاف و حفاری در حوزه های تخصصی، تجهیزاتی و بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا با استفاده از توان مالی و پتانسیل شرکت های بزرگ معدنی کشور یکی از راهکارهای کمک به پیشبرد اهداف حوزه اکتشاف کشور است.

لزوم بهره گیری از مشاوران خارجی حوزه اکتشاف

حسام مقدم علی، معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه با کمبود مشاوران تراز اول حوزه اکتشاف در کشور مواجه هستیم و همچنین تمایل اکثر شرکت های بزرگ معدنی کشور به برون سپاری فرایند اکتشاف و حفاری است، بنابراین استفاده از مشاوران خارجی می تواند علاوه بر رفع نیاز این شرکت ها، به کسب نتایج بهتر وانتقال دانش روز به حوزه اکتشاف کشور منجر شود.

احمد فتاحی مجلج، مدیر اکتشاف ایمیدرو نیز گزارشی از برنامه ها و روند اجرای توافق نامه سه جانبه میان سازمان ایمیدرو، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاونت معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کرد.

مدیران و کارشناسان شرکت های تهیه و تولید مواد معدنی ایران، صنایع ملی مس ایران، چادرملو، گل گهر، فولاد پایا و طرح توانمندسازی اکتشاف نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد در حوزه حفاری های اکتشافی به بیان چالش ها و راهکارهای موجود در این زمینه پرداختند.

این شرکت ها مشکلات موجود در خصوص خرید ماشین آلات حفاری، کمبود نیروی متخصص حفاری و کمک حفار، موانع صدور پروانه های اکتشاف و نیاز به آزمایشگاه های مجهز را مطرح و درخصوص راهکارهای رفع آنها تبادل نظر کردند.

در پایان نیز، درراستای تاکید رئیس هیات عامل ایمیدرو، شرکت های حاضر در این نشست برای ایجاد ساختار منسجم و استفاده از پتانسیل شرکت ها برای رفع مشکلات و پیشبرد اهداف حوزه اکتشاف کشور اعلام آمادگی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.