طرح آبرسانی غدیر امید را در دل مردم خوزستان زنده کرد

آیت اله محسن حیدری در نشست بصیرتی کارکنان شرکت آب غدیر خوزستان با حضور کارکنان و مدیران این مجموعه افزود:پروژه آبرسانی غدیر برای مردم خوزستان نعمتی الهی است که پس از توقف چند ساله در دولت گذشته در دولت سیزدهم محقق شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تشریح برخی توطئه های استکبار علیه نظام اسلامی با بیان اینکه دشمنی اصلی آمریکا با اسلام ناب محمدی(ص) است گفت: دین مبین اسلام برای نجات کل بشریت است و با ظهور و قیام حضرت قائم(عج)، حکومت اسلام در کل دنیا گسترده می شود.

وی ادامه داد: آمریکا که داعیه دار تسلط بر جهان است، اسلام را بزرگترین تهدید برای خود می بیند و هر کاری می کند تا بتواند اسلام را تضعیف کند.

آیت‌الله حیدری ضمن تبریک میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز گرامیداشت “شیخ مفید” در خصوص این شخصیت عالیقدر تاریخ تشیع افزود: علم کلام شیعه قبل از “شیخ مفید” دچار تزلزل و انحراف شده بود اما با نظریه وی و با تعیین چهارچوب برای آن، دیگر به هیچ عنوان دچار تزلزل نشد لذا به شیخ مفید به درستی لقب معلم شیعه را داده اند.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که همه بر این امر واقفند که اسلام ناب در ایران متمرکز است، لذا دشمن تمام عداوت و دشمنی خود را بر ایران متمرکز کرده است.

ابرپروژه آبرسانی غدیر یکی از طرح‌های بزرگ در سطح خاورمیانه است که در بدو شروع کار دولت سیزدهم و پس از سفر رییس جمهور به خوزستان، تصمیم لازم در خصوص آن اتخاذ شد تا به وسیله آن مشکل آب شرب نیمی از جمعیت خوزستان حل شود.

طرح میان‌مدت آبرسانی غدیر، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت خوزستان را زیرپوشش قرار می‌دهد و طرح اصلی آن در ۲ سال آینده به پایان می‌رسد.

با کاهش شدید آب در پشت سد کرخه که آب شرب مناطق جنوبی و غربی استان را تامین می‌کند طرح آبرسانی غدیر با تامین آب از سد دز برای این مناطق از سال گذشته کلید خورد.

بنا به اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران ،مراحل اولیه مطالعات طرح میان‌مدت آبرسانی غدیر در دولت‌های گذشته آغاز شده بود، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم در عمل طرح مذکور متوقف شد و عملیات اجرایی آن آغاز نشد.

با سفر رییس جمهوری در شهریورماه سال ۱۴۰۰ به استان خوزستان و پیگیری‌های مستمر وزیر نیرو اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان به طرح آبرسانی غدیر تخصیص و بلافاصله تکمیل مطالعات اولیه و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

این عملیات که به اذعان همه کارشناسان خبره این بخش می‌بایست ظرف مدت ۳ سال انجام گیرد، ظرف مدت کمتر از یک سال اجرایی و به بهره‌برداری رسید. تسریع در عملیات اجرایی نیز به‌هیچ‌وجه باعث نشد اجزاء طرح ناقص و کیفیت اجرایی کاهش یابد.
عملیات اجرایی طرح آبرسانی غدیر با اقدامی جهادی از سوی همه ارکان و با تخصیص اعتبارات قابل‌قبول در زمان اندکی اجرا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.