تقویت بومی سازی و تولید استراتژیک مهم ترین هدف ایمینو است

به گزارش دنیای معدن، وجیه الله جعفری در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران در گفتگوی اختصاصی با ایراسین افزود: در حوزه دانش بنیان ها سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با راه اندازی مرکز ایمینو (مراکز نوآوری و دانش بنیان در شرکت های صنعتی و معدنی) و اجرای طرحی اینومای استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و نخبگان را مورد توجه جدی قرار داده است.

معاون وزیر صنعت بیان کرد: ایمینو در واقع حلقه انتقال‌دهنده دانش و فناوری‌های نوین به چرخه معدن و صنایع معدنی کشور است و با توجه به اهمیت این بخش و لزوم حرکت به سمت نوآوری، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بر آن شد تا مرکزی را با تمرکز بر نوآوری و انتقال تکنولوژی و در راستای حمایت از استارتاپ‌ها و دانش بنیان ها در بخش معدن و صنایع معدنی کشور راه اندازی کند.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهار داشت: ایمیدرو در حوزه توسعه زیرساخت ها و هوشمندسازی نیز به دنبال این است که با اجرای طرح فاجد از ظرفیت های نخبگان کشور در شرکتهای بزرگ صنعتی و معدنی استفاده شود.

جعفری به مزیت های استفاده از ظرفیت های بزرگ نخبگی در کشور اشاره کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت های نخبگی می توانیم آنها را به شرکت های دانش بنیان تبدیل کنیم تا بتوانیم نوآوری را در حوزه صنایع معدنی و معادن کشور بیش از پیش تسهیل کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: مرکز ایمینو در ایمیدرو سالانه به دنبال این است که با برگزاری طرح اینومایی و داوری های علمی و تخصصی، نوآوری های جدیدی که به این مرکز ارائه می شود مورد توجه قرار گیرد تا با ارائه طرح های برتر و برگزیده به مرکز ایمینو بتوانیم به اهداف اولیه توسعه همکاری های ایمیدرو با صنعت با استفاده از نوآوری دست پیدا کنیم.

جعفری بیان کرد: علاوه بر این ایمیدرو به دنبال این است که با راه اندازی مراکز نوآوری و تحقیقاتی در شرکتهای بزرگ صنعتی و معدنی برای نخبگان از ظرفیت های این مراکز نیز به خوبی استفاده شود که در این صورت شاهد استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در این شرکت ها خواهیم بود.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در عین حال با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران یادآور شد: خوشبختانه شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی از این نمایشگاه به‌خوبی استقبال کرده‌اند و حضور این شرکتها در این نمایشگاه نشان می دهد که شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی کشور از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران استقبال خوبی کرده اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اهمیت تامین انرژی مورد نیاز شرکتهای بزرگ صنعتی و معدنی در کشور تاکید کرد: تامین برق و گاز مورد نیاز شرکتهای بزرگ صنعتی و معدنی در این شرایط مورد توجه جدی وزارت صنعت است به طوری که برای تامین برق مورد نیاز تفاهم نامه بین وزارت نیرو و وزارت صنعت نیز منعقد شده است تا بتوانیم کمبود برق را در این زمینه تا حدودی مدیریت و برطرف کنیم.

جعفری در خصوص مصرف آب در شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی تاکید کرد: در این خصوص استفاده از پساب های برخی از شهرها برای شرکت های معدنی و صنعتی مورد توجه قرار گرفته است و برای تامین گاز مورد نیاز این واحدهای بزرگ صنعتی نیز امیدواریم با همکاری وزارت نفت این مشکل امسال به خوبی مدیریت شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.