متافو آوردگاه تعامل بهتر فولادسازان با شرکت های پیشروی کشور مانند شرکت فولاد مبارکه است

به گزارش دنیای معدن، علی فقیهی مدیرعامل فولاد اردکان در حاشیه نمایشگاه ایران متافو در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: نمایشگاه ایران متافو باعث تعامل بهتر فولادسازان با شرکت های پیشروی کشور مانند شرکت فولاد مبارکه و فولاد خوزستان و انتقال تجربیات آن‌ها می شود. 

مدیرعامل فولاد اردکان به نقش موثر این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: در نمایشگاه سال گذشته صنایع فولاد نگین اردکان به ایده تکمیل زنجیره تولید محصول در استان یزد رسید و به عنوان اولین شرکت تکمیل‌کننده صنعت فولاد در منطقه میبد و اردکان تبدیل شد و توانست محصولات خود را به سایر مناطق صادر کند.

مدیرعامل فولاد اردکان در خصوص چالش‌های پیش روی صنایع فولادی، تصریح کرد: خام‌فروشی زیادی در ابتدای زنجیره فولاد انجام می‌شود که بخشی از آن به کشور چین ارسال می‌شود و در چرخه تولید، محصولات با ارزش افزوده بالاتر در انتهای زنجیره دوباره به ایران بازمی‌گردد که باید در مورد کاهش خام‌فروشی به کشورهای دیگر و تولید محصولات بازنگری صورت گیرد.

فقیهی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند اثرات مهمی در رشد صنایع داشته باشند، افزود: هنوز از ظرفیت واقعی شرکت های دانش‌بنیان در صنعت فولاد استفاده نشده است و امیدواریم با ورود بیشتر این شرکت ها شاهد نوآوری و بالندگی در صنایع فولادی کشور باشیم.

وی ادامه داد: در تمام صنعت فولاد نام شرکت فولاد مبارکه می‌درخشد و شرکت فولاد اردکان اگرچه تعامل خوبی با زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه دارد ولی تلاش می‌کند تا همکاری بیشتری با این شرکت داشته باشیم.

وی درخصوص انجام مسئولیت اجتماعی این شرکت گفت: دغدغه اصلی ما در مسئولیت اجتماعی ایجاد و کمک به خیریه‌های استان یزد بوده که تعدادی از آن‌ها زیرنظر مستقیم این شرکت هستند و درصدی از سود شرکت به این موسسات واریز می‌شود که این بودجه‌ها تاکنون در زمینه آموزش، مدرسه‌سازی، ساخت مکان‌های مذهبی و باشگاه‌های ورزشی هزینه شده است و اخیراً هتل تریاس پالاس و یک فروشگاه و مرکز خرید در میبد و اردکان راه‌اندازی  شده است.

فقیهی اظهار کرد: در صنایع استان یزد به بحث مسئولیت‌اجتماعی توجه بسیاری می‌شود و اکثر پروژه‌های خیریه یا مراکز رفاهی، تفریحی که عوائد آنها به مردم بازگردد به صورت خودجوش توسط شرکت‌ها راه‌اندازی می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.