افتخاری دیگر برای ملی مس؛ ثبت رکورد تاریخی متوسط حفاری اکتشافی ماهانه

شهریار متوکل از ثبت رکورد بالاترین میزان حفاری اکتشافی در تاریخ شرکت ملی صنایع مس ایران به میزان بیش از ۱۱۲ هزار متر در ۸ ماه سال جاری( متوسط ماهانه بیش از ۱۴ هزار متر) خبر داد.

به گزارش زاگرونا به نفل از مس پرس، مدیر امور اکتشافات و توسعه ذخایر معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام این خبر افزود: این رکورد، رخداد مبارکی در تاریخ اکتشافات شرکت مس است که در کنار کشف ذخایر جدید در معدن مس سونگون و سریدون و ثبت رکورد عمیق‌ترین گمانه اکتشافی حفاری شده در شرکت مس به عمق ۱۵۰۵ متر، دفتر افتخارات این شرکت مس در حوزه اکتشافات را در سال جاری تکمیل کرده است.
وی در ادامه بیان کرد: رکوردشکنی‌های پی‌در‌پی در حوزه حفاری اکتشافی، روند افزایش بهره‌وری در این حوزه را در سال دانش بنیان نشان می‌دهد.

متوکل با تأکید بر این که دستاوردهای حاصله با استعانت از الطاف الهی و با تکیه بر خودباوری و همت بلند تیم جوان و پرتلاش اکتشافی شرکت به دست آمده است، گفت: با اکتشافات جدید و به دنبال آن افزایش منابع زمین‌شناسی شرکت مس، میزان مس محتوی منابع اندازه‌گیری شده (Measured) و نشان‌داده شده (Indicated) کشور به بیش از ۵۴ میلیون تن رسیده است، که توفیق بزرگی در حوزه اکتشافات ملی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که براساس آمار منتشر شده سال ۲۰۲۲ در آخرین گزارش موسسه زمین‌شناسی آمریکا (USGS, 2022) ، کشور مکزیک با میزان ۵۳ میلیون تن مس محتوی در جایگاه پنجم جدول بزرگ‌ترین دارندگان ذخایر جهانی مس دنیا قرار گرفته است که در مقایسه با این جدول، کشور عزیزمان با گامی بلند مدعی کسب این جایگاه در جدول جهانی می‌باشد.

مدیر امور اکتشافات و توسعه ذخایر معدنی شرکت مس بیان کرد: در حال حاضر منابع زمین‌شناسی شرکت، بیش از ۱۹ میلیارد تن است که از این میزان ۹ میلیارد تن، ذخایر قابل معدنکاری می‌باشد، این پشتوانه ارزشمند نشان دهنده آینده درخشان صنعت مس در کشور و خبر مسرت بخشی برای آحاد ملت شریف ایران به ویژه سهامداران محترم شرکت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.