نصب تابلوی نرخ‌نامه در کنترل قیمت‌های میدان میوه اهواز موثر است؟

میثم ایل اسکندری در حاشیه بازدید خبرنگاران از میدان الغدیر (میدان مرکزی میوه و تره‌ بار) اهواز، اظهار کرد: در این میدان ۱۳۲ غرفه در حال فعالیت و عرضه میوه و تره بار هستند.
وی افزود: لکه گیری آسفالت، تقویت روشنایی با نصب پنج برج نوری و استقرار کیوسک نیروی انتظامی در این محل برخی از اقدامات انجام شده در این میدان است. تا قبل از نوروز یا اوایل سال ۱۴۰۲ نیز احداث یک مسجد، سرویس بهداشتی ۱۲ چشمه و المان خاص انجام خواهد شد.
سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اهواز تصریح کرد: نصب تابلوی نرخ‌نامه میوه و تره بار در میدان الغدیر یکی از موارد لازم در هر میدان است و برای نخستین بار در میدان مرکزی میوه و تره بار اهواز نصب شده است؛ با نصب تابلوی نرخ نامه، مراجعه‌کنندگان می‌توانند بدون دلال‌بازی از نرخ میوه و تره بار اطلاع پیدا کنند. این تابلو به صورت شبانه‌روزی نرخ میوه و تره بار را اعلام می‌کند و تأثیر بسزایی بر نرخ‌گذاری واحد و جلوگیری از فراگیری نرخ‌های سودجویانه خواهد داشت.
ایل اسکندری با اشاره به استقرار عوارضی در ورودی میدان الغدیر، گفت: با انجام این کار ورود و خروج خودروها و ماشین آلات باربری کاملا مشخص شده است. با توجه به اینکه به دلیل نبود پارکینگ معضلاتی برای غرفه‌داران ایجاد شده بود، مزایده ایجاد پارکینگ میدان الغدیر نیز انجام شده است.
وی افزود: در همه شهرها میدان‌های مرکزی میوه و تره بار در حومه شهرها یا با فاصله مشخص از مرکز شهر، ایجاد می‌شوند؛ در اهواز نیز به منظور تامین امنیت این محل علاوه بر تامین روشنایی، با فراجا قراردادی منعقد شده و ۱۰ نیرو در این میدان مستقر می‌شوند.
وی در خصوص قیمت بالای میوه و تره بار در اهواز نسبت به دیگر شهرهای کشور، گفت: شهرداری اهواز متولی تعیین نرخ میوه و تره بار نیست؛ پنج ارگان از جمله سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل تعزیرات در این میدان فعالیت می‌کنند.
ایل اسکندری گفت: یکی از اولویت‌های شهرداری اهواز این است که با همکاری اتحادیه صنف بارفروشان و جهاد کشاورزی خوزستان در هشت نقطه به صورت مستقیم میوه عرضه شود. در حال مذاکره با اتحادیه آجیل و خشکبار نیز هستیم تا در چهار نقطه شهر به صورت مستقیم آجیل و خشکبار عرضه شود.
وی در خصوص نصب دوربین‌های نظارتی در میدان الغدیر و مسیرهای منتهی به این میدان افزود: در ورودی و خروجی میدان دوربین‌های پلاک‌خوان نصب شده و این کار باید توسعه یابد اما نصب دوربین در مسیرهای منتهی به میدان جزو شرح وظایف این سازمان نیست.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.