فعالیت ۶۲ دفتر خانه در کهگیلویه و بویراحمد/ اسناد الکترونیک شد

فعالیت ۶۲ دفتر خانه در کهگیلویه و بویراحمد/ اسناد الکترونیک شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی جهان پناه صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: در سال ۱۳۹۴ با تلاش شکل گرفته، تنظیم سندها به شکل مدرن و الکترونیک عملیاتی شد.

وی با تاکید بر نقش قضا زدایی و جلوگیری از پرونده‌های ورودی با تحقق ثبت رسمی، عنوان کرد: طی سال‌های اخیر توسعه خدمات الکترونیک عملیاتی شده است.

جهان پناه با بیان اینکه سندهای رسمی در تمامی محاکم و مراجع لازم الجرا و فصل الخطاب است، اظهار کرد: این مهم امنیت حقوقی مناسبی را محقق ساخته است.

جهان پناه انتقال‌ها، اسناد رهنی، ثبت‌ها و تنظیم‌ها را از جمله ظرفیت‌های دفاتر اسناد رسمی دانست و اظهار داشت: همچنین طرح ملی تبدیل اسناد دست نویس به فایل اسکن شده در استان نیز اجرایی شد.

رئیس کانون سر دفتران استان با بیان اینکه استان در بهمن ماه سال قبل اسکن را آغاز کرده، گفت: کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نخستین استان اسکن دفاتر را تکمیل کرده است.

جهان پناه گفت: ثبت سند در دفاتر به شکل کامل الکترونیک بوده و استعلامات نیز برخط و به روز است.

وی عنوان داشت: ۶۲ دفترخانه اسناد رسمی داشتیم که مشمول اسکن بوده و پنج هزار و ۷۹٠ دفتر اسکن شد.

جهان پناه افزود: یک میلیون و ۱۵۸ هزار صفحه نیز اسکن شد.

رئیس کانون سر دفتران استان خاطرنشان کرد: استان ما به عنوان اولین استان در کشور موفق شد با همکاری کانون سردفتران و ثبت، اسکن را به اتمام برساند.

جهان پناه افزایش هزینه‌های دفاتر را از جمله مشکلات دانست و ابراز داشت: یک کارآفرینی توسط دفاتر اسناد رسمی شکل گرفته، اما حمایتی محقق نشده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳۵٠ نیرو در دفاتر استان فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.