آماده‌باش ۵ مرکز درمانی پشتیبان بیمارستان ابوذر اهواز برای پذیرش کودکان

دکتر حبیب حی‌بر با بیان اینکه تقریبا دو ماه از آغاز پیک آنفلوآنزا و بیماری‌های تنفسی به خصوص در اطفال می‌گذرد اما با توجه به طولانی شدن این موج، نیاز به رعایت نکات بهداشتی جهت کاهش موارد ابتلا است، اظهار کرد: از زمان آغاز این موج، با تعداد مراجعان بسیار بالا به ویژه در بخش اطفال مواجه شدیم که در این زمینه بیمارستان ابوذر اهواز با داشتن بیشترین و بالاترین امکانات جهت پذیرش بیماران اطفال، در حال ارائه بهترین خدمات به هم استانی‌ها است.
وی در ادامه به راهکارهای کاهش موارد ابتلا به بیماری اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به طولانی شدن پیک آنفلوانزا، بیماری تنفسی و افزایش آمار مراجعات به مراکز درمانی، جهت کاهش موارد ابتلا و همچنین خروج از این موج، لازم است دستورالعمل‌های بهداشتی که در زمان اوج اپیدمی کرونا رعایت می‌کردیم را در دستور کار قرار دهیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: از مهمترین این دستورالعمل‌ها استفاده از ماسک به خصوص در اجتماعات و فضاهای سربسته، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها جهت عدم سرایت بیماری، جدا کردن فرد بیمار از دیگر اعضای خانواده، شناسایی دانش‌آموز بیمار در مدارس و فرستادن سریع وی به منزل جهت در امان ماندن سایر دانش‌آموزان است که از مردم عزیز انتظار داریم با رعایت این نکات، ما را در کنترل این موج از بیماری یاری کنند.
وی از آماده باش کلیه مراکز درمانی جهت پذیرش مراجعان خبر داد و گفت: با توجه به مراجعات گسترده بیماران به بیمارستان ابوذر اهواز، دیگر بیمارستان‌ها نیز آماده پذیرش بیمار هستند. این بیمارستان‌ها عبارتند از مرکز آموزشی و درمانی گلستان اهواز، بیمارستان علامه کرمی، بیمارستان میلاد، بیمارستان امیرالمومنین(ع) و بیمارستان آیت‌الله طالقانی که به عنوان مراکز پشتیبان بیمارستان ابوذر، آماده خدمات رسانی به بیماران هستند.
دکتر حی‌بر در پایان عنوان کرد: از همشهریان درخواست داریم که در صورت داشتن کودک و طفل با علائم تنگی نفس، به یکی از مراکز معرفی شده مراجعه کنند و از امکانات درمانی خوب برای بهبود بیمار خود، بهره‌مند شوند.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.