دومین مرحله طرح کنترل سفر ناوگان حمل و نقل عمومی در خوزستان آغاز شد

فواد غزیعلی بیان کرد: طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر در چارچوب نظارت بر اجرای تبصره یک و۲ ماده ۶ ضوابط حمل و نقل مسافر و بند ۶ منشور حقوق مسافر از امروز تا ۱۶ دی، همزمان با سراسر کشور در پایانه های عمومی و اختصاصی و پاسگاه های پلیس راه استان اجرا می‌ شود.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای ایمنی سفر برشمرد و افزود: در این طرح، انجام بازدیدها در دو سطح کنترل از مبداء پایانه مسافربری و کنترل در پاسگاه های پلیس راه با استفاده از ظرفیت حداکثری گشت راهداری و حمل و نقل، ادارات شهرستانی و همکاری پلیس راه استان و تشکل های صنفی شرکت ها در دستور کار قرار دارد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: جلوگیری از تاخیر بیش از حد قبل از انجام سفر، تاخیر غیر معمول در حین سفر، کنترل در مقصد با استفاده از سامانه های”پلاک خوان” و “سپهتن” به منظور تعیین زمان سفر ناوگان از مبدا تا مقصد و ثبت زمان تاخیر بیش از حد مجاز، یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح است.

غزیعلی گفت: از مهمترین موارد اجرای این طرح می توان به استفاده از ظرفیت تمامی تشکل‌های صنفی خوزستان، اطلاع رسانی مسیرهای ارتباطی به مسافران برای انعکاس شکایات و پاسخگویی فوری به شکایات و نظرات دریافتی مسافران اشاره کرد.

وی ادامه داد: مسافران می ‌توانند در صورت مشاهده تخلف از سوی رانندگان در مبدا و هنگام سفر مراتب را به سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.