پایش کیفیت آب شهر اهواز با افتتاح مرکز مانیتورینگ نظارتی آبفا

مدیرکل حراست و امور محرمانه شرکت آب و فاضلاب کشور در آیین افتتاحیه این مرکز، کیفیت آب شرب را خط قرمز شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور دانست و گفت: افتتاح این مرکز نقش موثری در پایش مستمر و شبانه روزی کیفیت آب شرب کلانشهر اهواز و استان دارد.

جعفر عرب نژاد با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم برای حل مشکل تنش آبی در خوزستان افزود: طرح آبرسانی غدیر برای تامین آب شرب نیمی از جمعیت خوزستان با عزم راسخ وزارت نیرو در دولت سیزدهم تکمیل شد.

وی ادامه داد: با افتتاح طرح آبرسانی غدیر ساکنان شهرهای دشت آزادگان، اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان از آب شرب با کیفیت و پایدار برخوردار شدند.

مدیرکل حراست آبفای کشور با تاکید بر لزوم سرعت بخشی به طرح های فاضلاب اهواز گفت: رفع مشکل فاضلاب اهواز اولویت دولت سیزدهم است به همین دلیل باید طرح های متعدد فاضلاب در حال اجرای آبفای خوزستان هر چه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

عرب نژاد با اشاره به استفاده از مدرن ترین شیوه اجرایی فاضلاب در اجرای شبکه فاضلاب اهواز افزود: برای تکمیل شیکه فاضلاب کلانشهر اهواز از روش میکروتونلینگ به عنوان مدرن ترین شیوه اجرایی فاضلاب در کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به کار گرفته شده است.

مدیرکل حراست آبفای کشور گفت: دولت سیزدهم، مجموعه وزارت نیرو و آبفا کشور عزم راسخی برای اجرای پروژه های خوزستان در بخش آب و فاضلاب دارد و خوزستان در اولویت اجرایی پروژه های آبفا کشور قرار دارد.

طرح آبرسانی غدیر خوزستان از سال ۱۳۸۸ با هدف اولیه تامین آب برای شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان مطرح شد، اما بعد از مدتی مقرر شد چند شهر دیگر به مجموع شهرهای برخوردار از طرح غدیر افزوده شود، اما در طول این سال‌ها به پایان نرسید. با روی کار آمدن دولت سیزدهم طرح میان‌مدت برای غدیر از سوی وزیر نیرو مطرح شد تا با اجرای آن مشکلات طرح بلندمدت کاهش یابد. طرح غدیر به منظور آب رسانی به ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۸ روستای خوزستان شهریور امسال به دست رییس جمهور دولت سیزدهم به بهره برداری رسید.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.