پیشرفت طرح فاضلاب اهواز به ۵۳ درصد رسید

محمدرضا کرمی نژاد اظهار کرد: سال گذشته برنامه‌ریزی مناسب و قابل اجرایی با هدف شناسایی و اصلاح نقاط ریزشی در اقدامی مشترک میان آبفا و شهرداری اهواز به منظور اجرای طرح‌های ضربتی، ساماندهی ایستگاه‌های پمپاژ و فعال شدن طرح توسعه شبکه فاضلاب در قالب قرارگاه و سایر پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: از سال قبل که اجرای طرح جامع فاضلاب کلید خورد، شاهد فعالیت ۲۰۰ جبهه کاری بودیم اما با تکمیل طرح‌ها در برخی نقاط، در حال حاضر در ۱۵۴ جبهه کاری در کلانشهر اهواز شاهد فعالیت برای اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد: در فاز اول ۲۸۰ کیلومتر برنامه‌ریزی شده بود که از این میزان ۱۱۹ کیلومتر طرح توسعه و ۱۶۱ کیلومتر نیز طرح بهسازی نقاط ریزشی بود. اکنون در زمینه طرح توسعه ۱۱۵ کیلومتر بطور کامل انجام شده و در بحث بهسازی نقاط ریزشی نیز ۱۵۰ کیلومتر اجرایی شده است.

کرمی نژاد ادامه داد: اعتبارات خوبی برای اجرای این طرح‌ها از سوی دولت به آبفا خوزستان اختصاص یافته که بیانگر توجه ویژه دولت، نمایندگان و دیگر بخش‌ها به مساله فاضلاب اهواز است و در این زمینه حتی امام جمعه اهواز نیز وضعیت پیشرفت طرح و اجرای آن را رصد می‌کند.

وی عنوان کرد: تاکنون ۵۳ درصد شبکه فاضلاب اهواز اجرایی شده و این در حالی است که حدود ۳۱ درصد در مدت ۲۸ سال اجرا شده بود و ۲۲ درصد پیشرفت در مدت یکسال اخیر بوده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان با بیان اینکه مشکل اعتباری نداریم و هیچ پیمانکاری به خاطر مطالبه‌، کار را تعطیل نکرده است، گفت: اصلاح شبکه فاضلاب در حدود ۶۵۰ خیابان اهواز انجام شده و عملیات اجرایی حدود یک هزار و ۵۰۰ خیابان باقیمانده و با توجه به حجم وسیع کار به زمان نیاز است.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.