زنده شدن مرد ۴۷ ساله تویسرکانی توسط پرستار خانم

حادثه ۲۴ –  پرستار بیمارستان ولیعصر(عج) تویسرکان در مسیر بازگشت به خانه، جان مرد ۴۷ ساله‌ای را که دچار حمله قلبی شده بود نجات داد.

به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان، مریم بیات، پرستار ناجی درباره این اتفاق گفت: روز شنبه ۱۲ آذر ساعت ۱۹ پس از اتمام کلاس زبان از آموزشگاه خارج شدم و به سمت منزل درحال عبور از میدان امام خمینی(ره) بودم که در میدان متوجه تجمع شدم.

وی ادامه داد: نزدیک شده و دیدم چند نفر دور تا دور یک خودروی پارک شده کنار میدان اصلی شهر جمع شده‌اند و چند نفر فریاد می‌زنند و کمک می‌خواهند، داخل خودرو آقایی را دیدم درحالیکه یکی از پاهایش روی پدال ترمز بود بیهوش است، بر خود واجب دانستم با توجه به حرفه ای که دارم وارد صحنه شوم و کمک کنم، با صدای بلندگفتم بنده پرستارم و از حاضران در صحنه خواستم محیط را خلوت کنند.

این پرستار توضیح داد: بر بالین مددجو رفته و علائم حیاتی را ارزیابی کردم و متوجه شدم مددجو فاقد علائم حیاتی است، به سرعت عملیات احیای قلبی- ریوی را با فشردن قفسه سینه آغاز کردم و از حاضران در صحنه خواستم با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و از اورژانس کمک بگیرند، پس از گذشت حدود هشت تا ۹ دقیقه احیای قلب و ریه، نبض مددجو برگشت وآگاه به زمان و مکان شد که در همین حین آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به صحنه رسید و پس از گزارش اقدامات انجام شده مددجو را درحالیکه قادر به تکلم بود، به همکارانم تحویل دادم.

بیات در پایان گفت: خوشحالم از اینکه با استفاده از مهارتی که داشتم باعث برگشت یکی از هموطنان خودم به زندگی در تویسرکان شدم.

آخرین اخبار «حوادث همدان» را در صفحه حوادث همدان حادثه ۲۴ بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه ۲۴ را در اینجا دنبال کنید.