چرا اهواز در بارندگی‌های اخیر دچار آبگرفتگی شد؟

محمدرضا کرمی نژاد در خصوص احتمال وقوع آبگرفتگی در اهواز پس از وقوع بارش‌ها اظهار کرد: کارهای بسیاری از آغاز دولت سیزدهم تا به امروز انجام شده است و در صورت وقوع بارش‌ها شاهد به حداقل رسیدن مشکلات در مناطق مشکل‌دار اهواز از جمله عین دو، کوی سیاحی و… خواهیم بود و این مساله به معنای رفع مشکلات آبگرفتگی در مناطقی است که شبکه فاضلاب اجرا شده است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۸ با بارندگی حدود ۷۳ میلیمتر در مدت زمان ۳ ساعت، ۲۰۰ نقطه دچار آبگرفتگی شدند و حدود ۲۸ روز تخلیه آب‌ها زمان برد اما امسال با کارهایی که انجام شده و در حال اجرا است در بارندگی اخیر در اهواز علاوه بر اینکه نقاطی که دچار آبگرفتگی شدند به میزان قابل توجهی کاهش یافت، تخلیه و جمع آوری آب‌های سطحی در کمترین زمان ممکن انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل وقوع آبگرفتگی‌ها در برخی از مناطق گفت: در بارندگی اخیر اهواز آبگرفتگی در مناطقی رخ داد که شبکه فاضلاب در آن مناطق اجرایی نشده است.

کرمی نژاد عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سریع‌ترین زمان ممکن شبکه فاضلاب را در مناطق مختلف اجرایی خواهیم کرد تا با مشکل آبگرفتگی پس از بارش‌ها مواجه نشوند.

وی ادامه داد: با اجرای شبکه فاضلاب در مناطق باقیمانده، امیدواریم در بارندگی‌های آینده مشکلی برای مردم و ساکنان مناطق مختلف اهواز در بحث آبگرفتگی‌ها ایجاد نشود. در این زمینه کارهای قابل توجهی در شبکه فاضلاب اهواز و کارون انجام شده اما تا زمان تکمیل این اقدامات نیمه تمام، قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.

مدیرعامل آبفا خوزستان با بیان اینکه علت تمام نشدن طرح جامع فاضلاب اهواز محدودیت زمانی بوده است، خاطرنشان کرد: هیچ کوتاهی در اجرای شبکه فاضلاب اتفاق نیفتاده و امیدواریم تا سال آینده این طرح را تکمیل کنیم.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.