بدهی ۲۵۰ هزار میلیارد ریالی چهار شرکت نفتی در پرداخت عوارض آلایندگی

سیاوش محمودی شامگاه سه شنبه در نشست خبری در محل شورای اسلامی کلانشهر اهواز بیان کرد: باید برای پرداخت باقی مبلغ عوارض آلایندگی به استان مطالبه گری شود تا برای آبادانی خوزستان هزینه شود.

وی گفت: از ۵۳ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی که امسال دریافت شد ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به شهرستان اهواز تعلق گرفته است.

محمودی در ادامه با اشاره با تدوین برنامه ۱۴۰۵ اهواز افزود: برنامه افق کلانشهر اهواز در دست تدوین است و مصوبات آن به زودی نهایی می شود.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه ارکان کلی برنامه افق ۱۴۰۵ اهواز در این سند دیده شده است افزود: از جمله سیاست های این برنامه افزایش تاب آوری و زیبا سازی شهر و اجرای عدالت توزیع خدمات در شهر است.

محمودی با اشاره به برنامه دیگری که در اهواز برای ارائه خدمت به زودی عملیاتی می شود افزود: از بهمن ماه امسال پنجره واحد خدمات رسانی در منطقه دو اهواز آغاز به کار می کند و طبق این طرح بسیاری از خدمات دستگاه ها در این پنجره به صورت منسجم با مردم ارائه می شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: با اجرای این طرح ارائه خدمات از سوی دستگاه های مختلف از طریق این‌پنجره در مدت زمان کمتری و به طور منسجم انجام می شود و از سردرگمی مردم برای دریافت خدمات می کاهد.

نوسازی ناوگان تاکسی در اهواز

محمودی در ادامه با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسی در اهواز افزود: برای نوسازی ناوگان تاکسی اهواز در نظر داریم تا به تاکسی داران تسهیلات خرید خودروی جدید پرداخت شود.

وی گفت: قیمت هر تاکسی خودرو دو میلیارد ۷۰۰میلیون ریال است که مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال از صاحب تاکسی گرفته می شود و باقی هزینه به صورت‌ تسهیلات پرداخت می شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز افزود: با این اقدام می توان ناوگان تاکسی اهواز را نوسازی کرد و به تاکسی داران برلی خرید خودروی جدید کمک‌ کرد.

محمودی با اشاره به اینکه دو هزار تاکسی زرد در اهواز وجود دارد افزود: ۸۸ درصد این تعداد فرسوده هستند و برای خارج کردن این‌میزان تاکسی فرسوده نیاز به همکاری بانک ها و دستگاه های مرتبط است.

محمودی افزود: کمیته امداد خوزستان تقبل کرده به ۱۵۰ نفر تاکسی دار تسهیلات خرید خودرو پرداخت کند.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه در سال آینده برای اهواز یکصد اتوبوس درون شهری خریداری می شود اظهار داشت: نیاز اهواز ۵۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری است و در مناطقی که خیلی شلوغ نیستند در نظر داریم از ون استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به گله مندی مردم از تعداد زیاد نوارهای حفاری در سطح شهر گفت: از آبفای استان خواستاریم هر چه زودتر در ترمیم نکارهای حفاری که در سطح شهر ایجاد کرده اقدام کند.

وی گفت: همچنین انتظار ما از شهرداری اهواز این است که در مدت پنج ماه آینده ۱.۵ میلیون مترمکعب آسفالت انجام دهد و تا قبل از عید نوروز وضعیت زباله ها و نخاله های سطح شهر را ساماندهی کند.

وی همچنین با اشاره با نیاز آتش نشانی اهواز به پله ۵۰‌متری افزود: سه پله در سطح گشود خریداری شده که ۶ استان درخواست داشتند و در تلاشیم که یکی از این‌پله ها به آتش نشانی اهواز تعلق گیرد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: در تاریخ ۲۸ و ۲۹ دی ماه جاری روسای شورای اسلامی کلانشهرهای کشور سومین جلسه خود را به میزبانی اهواز خواهند داشت و در کمیسیون های مختلف موارد و مسائل گوناگون را بررسی خواهند کرد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.