تامین آب خام و پایدار فضای سبز با احداث دو تصفیه خانه

علی اصغر اسدالهی با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این نشست بیان کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز به سه بخش فنی و اجرایی، فضای سبز و مالی و اقتصادی تقسیم می‌شوند و همه کارشناسان فعال در این حوزه در این سه بخش تقسیم بندی می شوند .
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز ادامه داد : ۶۳ درصد فضای سبز اهواز آب خام و پایدار ندارد و زیر ساخت فضای سبز اب خام و پایدار در حال برنامه ریزی و اجرا می باشد که در این خصوص شبکه آب خام کیانشهر به مناقصه گذاشته شده ، آب خام منطقه ۶ در حال مناقصه است و در منطقه ۸ نیز پیمانکار مشغول فعالیت است و سی درصد نیز پیشرفت داشته است .
اسداللهی با اشاره به ساخت تصفیه خانه های آب خام گفت: در خصوص آب خام و پایدار با شرکت های دانش بنیان نشست هایی انجام شده و جهت تهیه آب خام از فاضلاب طی سال آینده ساخت دو تصفیه خانه در حال انجام است.
وی بیان کرد: در خصوص جابجایی درختان بزرگ با دستگاه های درخت کن، این کار در حال انجام است که در برخی مناطق نیز اجرایی گردید.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز اضافه کرد: برای اینکه شهر در اختیار شهروندان باشد و فقط مختص عید نباشد از ابتدای مهرماه درختکاری و گل کاری در میادین آغاز شده است .
اسدالهی با اشاره به اهمیت آموزش گفت : در بخش آموزش ما نیازمند آموزش هستیم که نیاز سنجی‌ ها انجام شد و کلاس ها با حضور اساتید دانشگاه برگزار شده و همچنان در حال برگزاری در رده کارگران ، کارشناسان و .. .است .
وی افزود : در بخش آموزش شهروندی نیز کلاس ها برنامه ریزی شده و در این خصوص نیز از گروه های فعال و ان جی او ها دعوت شد و جلساتی برگزار گردید که به نتایج خوبی نیز رسیدیم .
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز در خصوص کمربند سبز اهواز که در اوایل دهه نود به تصویب رسیده است گفت: این کمربند حدود ۷۲ کیلومتر و معادل ۷۲۰۰ هکتار می باشد. که ۱۱.۵۰ هکتار بر عهده شهرداری است و تا سال آینده تعهد شهرداری تکمیل خواهد شد همچنین با استانداری جلساتی برگزار شده تا باقی شرکت ها نیز به تعهدات خود در این خصوص عمل نمایند .
.
اسدالهی اظهار داشت: شهرداری برای اینکه بتواند نهال های مورد نیاز خود را تامین کند سه نهالستان داشته که ما این نهالستان ها را تقویت و توسعه دادیم تا از سال آینده بتوانیم از تولیدات این نهالستان ها استفاده نماییم و بخشی را نیز از تولید کنندگان داخلی استان تامین خواهیم کرد .
وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در خصوص پارک ها گفت: یک سری اقدامات و اصلاحات در شهربازی در حال برگزاری است که می توان به نمازخانه ، سرویس بهداشتی و غیره … اشاره داشت . همچنین در قراردادهای جدید مقرر گردیده است دستگاه های غیر استاندارد جمع آوری گردند.
اسدالهی بیان کرد : در برنامه اهواز ۱۴۰۵ که شهر همدلی نامگذاری شده است ۴۷ پارک محلی به فضای سبز شهر اضافه شود و اینها بجز احیای پارک های حاشیه کارون می باشد .
وی اظهار کرد : سرانه فضای سبز اهواز ۱۶.۵ متر به احتساب کمربند سبز می باشد و بدون آن ۱۱.۵ متر است و البته این ها بجز فضاهایی است که در اختیار شهرداری نیستند .
اسدالهی در پایان یادآور شد : سامانه ای در اواخر بهمن ماه به مناسبت هفته درختکاری راه اندازی خواهد شد که بر اساس نیازها و نظر کارشناسان نهال هایی را اختیار شهروندان قرار خواهد داد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.