پلیس در تعقیب ۲ سارق فراری صندوق امانات بانک ملی

حادثه ۲۴ –  ۷ماه پس از سرقت از صندوق امانات بانک ملی در شرایطی که به‌گفته سخنگوی قوه قضاییه ۹۵درصد از اموال سرقت شده به مالباختگان برگردانده شده، همچنان ۲نفر از متهمان فراری هستند و در ترکیه به‌سرمی‌برند.

خردادماه امسال بود که اعضای یک باند حرفه‌ای با دستبرد به صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران، مقدار زیادی پول و طلا به سرقت بردند. چند روز بعد پلیس از دستگیری سارقان خبر داد و روند بازپس‌گیری اموال مسروقه توسط مالباختگان آغاز شد. حالا آنطور که مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه می‌گوید با وجود دستگیری ۲۶متهم در این پرونده، ۲متهم اصلی همچنان فراری هستند. او روز گذشته در نشست خبری خود گفت: در این پرونده ۲۶نفر دستگیر شدند که۲۰نفر از این افراد با قرارهای سنگین وثیقه آزاد شدند. از سویی ۲ متهم کمافی‌السابق در ترکیه به‌سر می‌برند و موجبات استرداد آنها تاکنون فراهم نشده است.

او ادامه داد: هم از طریق معاونت امور بین‌الملل و هم از طرف وزارت امور خارجه و سایر مبادی پیگیری شده، اما هنوزموجبات استرداد این ۲ نفر فراهم نشده است. تاکنون ۹۵ درصد طلاها و ۱۰۰ درصد مسکوکات و ارزهای خارجی که توسط اداره آگاهی کشف شد  به مالباختگان برگردانده شده است. ۵ درصد طلای باقیمانده به‌علت اختلاف و تعرضی است که نسبت به مالباختگان بوده و بزه‌دیدگان هر کدام ادله‌ای آوردند. از این رو استرداد اینها به سادگی صورت نمی‌گیرد.

 آنها دلایلی آورده‌اند که باید کارشناسی شود و ان‌شاءالله کارشناسان با کمک بانک ملی ظرف یک ماه آینده به نتیجه می‌رسند  و نسبت به تحویل مابقی اقدام می‌شود. به‌گفته وی شناسایی بقیه اموال مسروقه همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد. اموالی شامل یک خودروی شاسی بلند و آپارتمانی ۱۰۰متری در یکی از شهرستان‌ها توقیف شده است.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه ۲۴ بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه ۲۴ را در اینجا دنبال کنید.