شهید قاسم فتح‌اللهی چطور در خیابان مختاری ترور شد؟

حادثه ۲۴ هنگامی که شهید فتح‌اللهی در خانه خود بوده متوجه شده چراغ خانه برادرش که در آن زمان در خانه حضور نداشته روشن و فرد ناشناسی در آنجا در حال سرقت وسایل خانه برادرش است …

با به شهادت رسیدن شهید قاسم فتح‌اللهی در بیمارستان بهارلو تهران، این خبر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد.

با اعلام این خبر تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، ماموران کلانتری منطقه، متخصصان پزشکی قانونی و تیم بررسی صحنه جرم با دستور بازپرس کشیک قتل دادسرای ناحیه ۲۷ (امور جنایی) راهی بیمارستان مورد‌نظر شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی در بیمارستان با پیکر شهید قاسم فتح‌اللهی مواجه شدند که از ناحیه پا هدف شلیک گلوله قرار گرفته بود؛ بررسی‌های ابتدایی نیز نشان می‌داد یک مرد دیگر که همسایه شهید بوده تیر خورده و به همراه وی به بیمارستان بهارلو منتقل شده است.

تحقیقات ابتدایی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی و بازپرس کشیک قتل حکایت از آن داشت، متوفی پاسدار سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ بوده که توسط فردی ناشناس در پارکینگ خانه‌اش واقع  در خیابان مختاری به شهادت رسیده است.

بدین ترتیب تیم جنایی به همراه بازپرس کشیک قتل، برای بررسی صحنه جرم راهی خانه ۴ طبقه در خیابان مختاری شدند و با تحقیقات میدانی پی بردند، شهید فتح‌اللهی در طبقه اول ساکن بوده و برادرش در طبقه دوم و یکی از اقوام نزدیکش در طبقه سوم و همچنین طبقه چهارم خانه خالی بوده است.

در ادامه برای تیم تحقیق مشخص شد، هنگامی که شهید فتح‌اللهی در خانه خود بوده متوجه شده چراغ خانه برادرش که در آن زمان در خانه حضور نداشته روشن و فرد ناشناسی در آنجا در حال سرقت وسایل خانه برادرش است.

بررسی‌های بیشتر نیز نشان داد، شهید فتح‌اللهی بلافاصله پای در خانه برادرش گذاشته و در آنجا با سارق رو‌به‌رو شده است که در ادامه این سارق برای فرار از بالکن خانه پایین پریده به پارکینگ رفته است که شهید فتح‌اللهی و یکی از همسایه‌ها که از صدای داد و بیداد از این حادثه خبر دار شده بود، برای زمینگیر کردن او، راهی پارکینگ شدند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد، سارق که در گوشه پارکینگ گیر افتاده بود در یک لحظه کلت کمری خود را به بیرون کشیده و یک گلوله به پای شهید فتح‌اللهی و ۲ گلوله به همسایه شلیک و بلافاصله از مهلکه گریخته است.

تیم بررسی صحنه جرم، پس از دریافت این سرنخ مهم، تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی را کلید زدند و دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جنایت را برای شناسایی عامل شهادت شهید فتح‌اللهی، بازبینی کردند.

با دستور بازپرس بازپرس کشیک قتل، پیکر شهید فتح‌اللهی برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیر عامل جنایت ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه ۲۴ بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه ۲۴ را در اینجا دنبال کنید.