۷۲ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند

 حادثه ۲۴  رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران خراسان رضوی گفت: در حال حاضر خط فقر ۲۰ میلیون است اما ۷۲ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند که کفاف هزینه‌های زندگی یک هفته را نمی‌دهد.

علی‌اصغر رضائی امروز ۱۴ دی ماه، در نشست کانون‌های کارگران بازنشسته شمال کشور که در هتل هما ۲ مشهد برگزار شد، اظهار کرد: گستره کانون‌های بازنشستگی در کشور سرآمد تشکل‌های کارگری و بازنشستگی است. بیش از ۳۵۰ کانون شهرستانی و استانی داریم که تقریبا تمام این کانون‌ها مستقل هستند. ما وظیفه داریم امورات صنفی را پیگیری کنیم و وارد کارهای سیاسی و باندبازی‌های سیاسی نخواهیم شد.

وی بیان کرد: جامعه کارگری و بازنشستگی پرچم‌دار انقلاب، جنگ اقتصادی و نظامی بوده اما به اندازه سهمی که در انقلاب داشتیم از مواهب آن بهره‌مند نشدیم. ما اهل خیابان‌گردی هم نیستیم اما وظیفه داریم بدون پرخاشگری واقعیت جامعه خود را به مسئولان گوشزد کنیم تا گمراه نشوند. افزایش تورم اثرات مستمری‌ها را از بین برده است. در حال حاضر خط فقر ۲۰ میلیون است اما ۷۲ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند که کفاف هزینه‌های زندگی یک هفته را نمی‌دهد. حاکمیت و سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد زندگی حداقلی را فراهم‌ کند. ما نسل زیاده‌خواهی نیستیم، ما حداقل‌های زندگی را مطالبه داریم.

 رضایی با بیان اینکه هر روز بحث ادغام سازمان تامین اجتماعی مطرح می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر بحث فروش بانک رفاه سازمان تامین اجتماعی مطرح بوده، در حالی که بانک رفاه بازوی مالی سازمان تامین اجتماعی و منابع آن متعلق به بازنشستگان است، اگر دولت این بانک را بفروشد فروش مال غیر کرده است.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران خراسان رضوی با طرح این سوال که چرا قوانین به موقع اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: ۲۵ درصد قانون متناسب‌سازی ما باقی مانده و به پایان سال نزدیک می‌شویم. باید این افزایش ۲۵ درصدی هرچه زودتر محقق شود. اگر حقوق سال آینده ۳۰۰ درصد هم افزایش یابد تازه به خط فقر می‌رسد. ما نه ضد انقلاب و نه پرخاشگر هستیم و  نه می‌خواهیم مشکلی برای حکومت ایجاد کنیم. دولت باید به موقع هزینه‌های زندگی ما را تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در مشهد ماده واحده‌ای برای برابری عیدی و پاداش پایان سال متناسب با کارگران شاغل مطرح و پیگیری کردیم. این خواست عمومی و همگانی را در کانون‌ها پیگیری کنید تا این ماده تحقق پیدا کند.

در ادامه محسن نظام خیرآبادی، مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: بازنشستگان جمعیتی در سطح کشور دارند که این جمعیت می‌تواند در حوزه اقتصادی هر کاری را انجام دهد. اگر هر بازنشسته ماهیانه ۵۰ هزار تومان کمک کند، عددی می‌شود که با این کار بخشی از مشکلات اقتصادی بازنشستگان به دست خودشان مرتفع می‌شود.

وی بیان کرد: دولت الان در حوزه‌های مختلف مخصوصا زنجیره ارزش وام‌های خوبی می‌دهد که می‌توان به آن ورود کرد، برای اشتغال فرزندان بازنشستگان هم تاثیرگذار است. وظیفه سازمان و دولت سر جای خودش ولی از این جمعیت می‌شود به نفع خود بازنشستگان استفاده کرد.

آخرین اخبار اقتصادی را در صفحه اخبار اقتصادی حادثه ۲۴ بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه ۲۴ را در اینجا دنبال کنید.