اغلب مرگ‌های دو موج اخیر کرونا، مربوط به واکسن‌نزده‌ها است

دکتر پژمان بختیاری‌نیا اظهار کرد: سرعت سرایت بیماری در زیر سویه جدید امیکرون که در جهان شایع شده، در برخی از کشورها از جمله چین، ژاپن و تایوان افزایشی بوده است.
وی افزود: بر اساس هشدار وزارت بهداشت موج جدید کرونا در کشور شروع شده و آمارها نشان می‌دهد روند بروز موارد بیماری افزایشی است.
بختیاری‌نیا بیان کرد: با این حال در موج‌های اخیر کرونا به دلیل  مداخلات انجام شده به خصوص انجام وسیع واکسیناسیون کووید – ۱۹، شدت بیماری و مرگ نسبت به موج‌های قبلی کمتر بوده است.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به وضعیت مرگ و میرهای ناشی از کرونا گفت: بیشترین مرگ و میرها در گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال و ۷۵ درصد در افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند بیماران قلبی عروقی، دیابت و فشار خون رخ داده است. در دو موج اخیر، اغلب افرادی که فوت کرده‌اند هیچ کدام از واکسن‌های کرونا را دریافت نکرده بودند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: از زمانی که واکسیناسیون عمومی و وسیع کرونا آغاز شده است میزان میرایی کرونا کاهش پیدا کرده و ادامه این روند منوط به آن است که افراد واجد شرایط، نوبت یادآور واکسن را دریافت کنند.
بختیاری‌نیا با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک و تزریق دز یادآور واکسن کووید – ۱۹ راهکار موثر مقابله با موج جدید بیماری است، گفت: نوبت یادآور ۵۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۳۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال خوزستانی که نوبت دوم خود را دریافت کرده‌اند، فرا رسیده است بنابراین باید این افراد هرچه سریعتر قبل از شدت گرفتن و فراگیر شدن موج جدید، برای دریافت واکسن کرونا به مراکز و پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.