بارش برف در این استان‌ها طی روزهای آینده






۱۲۷۴۷۴۵




رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور، بارش برف و باران، کاهش دما و همچنین نفوذ سامانه بارشی جدید به جنوب غرب کشور خبر داد.

ایسنا نوشت: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور، بارش برف و باران، کاهش دما و همچنین نفوذ سامانه بارشی جدید به جنوب غرب کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز جمعه (۱۶ دی) در جنوب استان‌های فارس، بوشهر، کرمان و در استان هرمزگان و جزایر واقع در تنگه‌هرمز و شرق خلیج‌فارس رگبار باران، گاهی رعد و برق رخ می‌دهد. بارش در ارتفاعات به‌صورت برف است.

وی ادامه داد: همچنین در برخی مناطق واقع در شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط شمال شرق بارش پراکنده باران و برف رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، شنبه (۱۷ دی) در هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش و وزش باد رخ می‌دهد. در جنوب آذربایجان غربی، مناطق غربی کردستان و کرمانشاه نیز بارش انتظار می‌رود و در اوایل شب با شمالی شدن جریان روی دریای خزر بارش در سواحل دریای خزر آغاز می‌شود.

وی افزود: یکشنبه (۱۸ دی) در سواحل دریای خزر، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در اردبیل و سواحل خزر کاهش دما رخ می‌دهد.

ضیاییان ادامه داد: در برخی مناطق واقع در شمال غرب و ارتفاعات رشته کوه البرز نیز بارش برف انتظار می‌رود. برخی مناطق کردستان و کرمانشاه نیز بارش رخ خواهد داد و نیز در برخی مناطق خراسان جنوبی بارش انتظار می‌رود.

وی درباره شرایط جوی کشور طی روز دوشنبه (۱۹ دی) اظهار کرد: روز دوشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش ادامه خواهد داشت که در منطقه شمال شرق همراه با کاهش محسوس دما خواهد بود. به‌تدریج با نفوذ سامانه‌ای بارشی به جنوب غرب کشور در مناطقی از خوزستان کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس و بوشهر بارش پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف در این استان‌ها طی روزهای آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه (۲۰ دی) به‌جز شمال غرب و جنوب شرق کشور بقیه مناطق بارش خواهند داشت و شدت بارش در شرق و جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر است.

ضیاییان گفت: جمعه (۱۶ دی) شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است. شنبه (۱۷ دی) خلیج فارس و یکشنبه (۱۸ دی) خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای خزر مواج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷ دی ) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۸ درجه و روز یکشنبه ( ۱۸ دی‌ ) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۶ و ۱۷ دی) بندرعباس با دمای ۲۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد گرمترین و طی امروز همدان با دمای ۵- و فردا و شهرکرد با دمای ۶- سردترین مرکز استان کشور است.