پیام رئیس جمهور به آیین چهل و دومین سالگرد حماسه هویزه

متن این پیام که توسط حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن علم الهدی قرائت شد، بدین شرح است:
بسم الله الرحمان الرحیم
در سپهر ایثار و شهادت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهیدان دانشجو همواره فروغی تابناک داشته اند. تقدیم هزاران شهید دانشجو که پرچم عزتمندی و دفاع آگاهانه از اقتدار همه جانبه کشور را در همه دوران ها برافراشتند، مؤید این سخن است.
گرامی داشت روز شهدای دانشجو، پاسداشت مردان و زنانی است که با دانش، تقوا، صبر و بصیرت در راه ولایت تا پای شهادت به مشعل های روشنگر در مسیر حرکت جامعه تبدیل شدند.
در این میان، حماسه دانشجویان در هویزه که در ۱۶ دی ۱۳۵۹ به فرماندهی جوان دانشجوی نابغه شهید سید محمد حسین علم الهدی و مجاهدت دیگر دانشجویان مسلمان پیروخط امام به وقوع پیوست، فراموش ناشدنی و مشعل هدایت و الهام برای همه اصحاب دانایی و حقیقت جویی است.
نگرش دانشجویان شهید به ماهیت و مسائل انقلاب، دفاع مقدس و عصر کنونی که با عدالت خواهی، معنویت گرایی و آزادی و استقلال طلبی توأم بوده است، باید همواره زنده و پویا نگه داشته شود.
با اینکه تلاش های زیادی از سوی معاندان و بدخواهان نظام برای جدایی جریان دانشجویی از ملت و نظام صورت می گیرد، اما نقش دانشجویان در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن در عرصه های سرنوشت ساز کشور، انکارناپذیر است؛ چنانچه در جنگ ترکیبی و فتنه انگیزانه اخیر نیز دانشجویان انقلابی با هوشمندی و زمان شناسی، دست طمع دشمن از دانشگاه را کوتاه کردند و همچون گذشته میدان دار دفاع از عزت و اعتبارایران اسلامی شدند.
وقایعی نظیر حماسه هویزه و یادمان شهدای دانشجو از عناصر هویتی انقلاب هستند و همه دانشجویان می توانند آفریننده روزهای بزرگ این چنینی باشند. چنانکه پس از سال های پر فراز و نشیب و به برکت جانفشانی نسل سلیمانی‌ها، فخری زاده‌ها و علم‌الهدی ها، جمهوری اسلامی ایران با شکست هیمنه استکبار در اوج استقلال ایستاده و اراده کرده است قله های رشد و پیشرفت را فتح کند.
در پایان با تکریم همه شهیدان و قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری این مراسم، روز شهدای دانشجو را که با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا مقارن گردیده، پاس می دارم و ازدرگاه خداوند، توفیقات روزافزون خانواده معظم شهدا و دانشجویان انقلابی و جهادگر را درترویج آرمان های والای شهدا مسألت دارم.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.