کلاهبرداری از زوج جوان با ترفند وام ازدواج

 حادثه ۲۴  رئیس پلیس فتای خراسان شمالی از دستگیری عامل سوءاستفاده از مدارک هویتی یک فرد جهت اخذ وام ازدواج او خبر داد و گفت: شهروندان مدارک خود را در فضای مجازی ارسال نکنند.

سرهنگ یوسف شاکری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با مراجعه احدی از شهروندان به پلیس فتا و درخواست رسیدگی به شکایت وی مبنی بر ثبت درخواست وام ازدواج ایشان توسط شخص دیگری، مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای خراسان شمالی ادامه داد: با انجام اقدامات و تحقیقات پلیسی کارشناسان پلیس فتا، متهم پرونده شناسایی و طی هماهنگی قضائی احضار و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی استان معرفی شد.

سرهنگ شاکری ادامه داد: متهم با به دست آوردن مدارک هویتی شاکی از طریق سامانه ثبت درخواست وام ازدواج، اقدام به ثبت وام در استان دیگری کرده بود.

رئیس پلیس فتای خراسان شمالی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا طی هماهنگی با بانک مقصد، اقدام به ابطال درخواست وام ثبت‌شده توسط متهم کرده و شاکی توانست مجدداً در سایت مذکور ثبت‌نام کند.

سرهنگ شاکری به شهروندان توصیه کرد: هرگز مدارک هویتی خود را در فضای مجازی برای دیگران ارسال نکنند چراکه بسیاری از کلاه‌برداران با ترفندهایی از قبیل استخدام و کار در منزل اقدام به اخذ مدارک از کاربران و سپس سوءاستفاده از آن می‌نمایند.

وی بیان داشت: همچنین شهروندان می‌توانند پس از مشاهده این‌گونه فعالیت‌های مجرمانه، آن‌ها را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

آخرین اخبار «حوادث خراسان شمالی» را در صفحه حوادث خراسان شمالی و حوادث بجنورد حادثه ۲۴ بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه ۲۴ را در اینجا دنبال کنید.