سرمربی مس: سهمیه‌بندی ملی‌‌پوشان می‌تواند به کیفیت بازی‌ها کمک کند/ فاصله‌ زیاد فنی و مالی در لیگ‌ برتر بسکتبال

کد خبر : ۱۸۶۳۵۱۱ |
۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۰ |
۱۲۰ بازدید |

۰
دیدگاه

سرمربی مس: سهمیه‌بندی ملی‌‌پوشان می‌تواند به کیفیت بازی‌ها کمک کند

سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان گفت: فاصله فنی و مالی در لیگ برتر زیاد است و همین موضوع کیفیت مسابقات را پایین آورده است.

فاصله‌ زیاد فنی و مالی در  لیگ‌ برتر بسکتبال

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از فارس، محمدرضا اسلامی در مورد شرایط تیم بسکتبال مس کرمان اظهار داشت: در این فصل نفرات جوان و بومی خوبی را دور هم جمع کردیم و شرایط خوبی داریم. البته به دلیل تنگناهای مالی که داریم فعلاً نتوانستیم بازیکن خارجی جذب کنیم، تا اینجای کار بازی‌هایی که انجام دادیم نشان‌دهنده پیشرفت بازیکنان‌مان بوده است. 

وی افزود: با توجه به اینکه بودجه ما در ابتدای فصل بسته شده است و از سوی دیگر هزینه‌ها هر روز در حال افزایش است به همین دلیل مشکلات مالی به وجود می‌آید. در بحث رفت و آمد و هتل هزینه‌ها نسبت به ابتدای فصل بالاتر رفته است و این موضوع باعث شده است یک مقدار در جذب یار خارجی فعلاً دست نگه داریم چون برای جذب یار خارجی نمی‌توانیم ریسک کنیم چون باید پول او را به دلار پرداخت کنیم و ممکن است در وسط راه به مشکل بخوریم.

سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان در مورد ارزیابی‌اش از شرایط این فصل چگونه است، عنوان کرد: در این فصل یکی دو تیم هستند که از لحاظ مالی شرایط‌شان نسبت به سایر تیم‌ها متفاوت است و همین موضوع باعث ایجاد فاصله شده است. همین بیشتر شدن فاصله‌ها باعث افت کیفیت مسابقات هم می‌شود. 

1584993

اسلامی ادامه داد: به نظر من کیفیت این فصل مثل سال گذشته نیست ۲-۳ تیم اکثر ملی‌پوشان را جذب کردند و وقتی با تیم‌های پایین جدول بازی می‌کنند فاصله کاملاً مشخص است. به نظر من باید یک راهکاری در نظر گرفته شود. شاید سهمیه‌بندی بازیکنان یکی از این راهکارها باشد تا فاصله کمتر شود. شاید تصور این بود که با کم شدن تعداد تیم‌ها کیفیت بهتر شود اما می‌بینیم که اینطور نیست و کمکی نکرد. همه دوست دارند لیگ نزدیک و با کیفیتی داشته باشیم اما امسال اینطور نیست. 

وی با اشاره به اینکه باید دنبال راهکارهایی برای بالا بردن کیفیت لیگ باشیم، اظهار داشت: یکی از آنها این است که باشگاه‌ها سرمایه‌گذاری حداقلی و حداکثری داشته باشند. نمی‌شود بودجه یکی دو تیم ۷-۸ برابر تیم های دیگر باشد دیگر اینکه از نظر فنی تیم‌ها را به هم نزدیک کنیم باز هم در این مورد کارشناسان باید بنشینند و بررسی کنند. به نظر من ۶ تا ۸ تیم حداقل باید به  هم نزدیک باشند تا کیفیت مسابقات بالا برود. فدراسیون هم باید تمهیداتی بیندیشد تیم‌ها حتما یار خارجی بگیرند.

سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان با اشاره به برخی قراردادها گفت: ما رقم‌هایی را در میان بازیکنان داخلی می‌بینیم شاید از یورلیگ هم گران‌تر باشد و این باعث می‌شود باشگاه‌ها در جذب‌شان به مشکل بخورند.

اسلامی در پایان در خصوص دیدار دوشنبه با مهرام گفت: قطعا بازی سختی داریم. مهرام یکی از تیم‌های خوبی این فصل است و برای ما مهم است که بازی با کیفیتی ارائه دهیم.