دستگیری عاملان عربده کشی و به هم ریختن قهوه‌خانه باقرشهر

 حادثه ۲۴ –  فرمانده انتظامی شهرستان ری از آزادسازی ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در یکی از قهوه‌خانه‌های این شهرستان، خبر داد.

 سرهنگ دوستعلی جلیلیان در تشریح جزئیات دو ماموریت ماموران فرماندهی انتظامی شهر ری گفت: در راستای مقابله و مبارزه با پدیده زمین خواری، تحقیقات میدانی و مقابله ای با تغییر کاربری غیر قانونی و انجام ساخت و ساز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی بخش روستای فیروزآبادی شهر ری در دستورکار ماموران کلانتری ۱۷۳ و گروهان ضربت این فرماندهی،  قرار گرفت و پس از هماهنگی‌های قضائی و با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان و بخشداری منطقه، زمین‌های مورد نظر شناسایی و در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و بناهای احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: در این عملیات ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رها سازی شده و در اختیار بخش کشاورزیی قرار گرفت. برابر نظر کارشناسان ارزش این زمین‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

وی همچنین از بازداشت عاملان نزاع دسته جمعی در یک قهوه‌خانه خبر داد و گفت:‌ به دنبال اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری دسته جمعی در یک قهوه خانه در محدوده باقرشهر بلافاصله ماموران کلانتری ۱۷۵ این فرماندهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. پس از حضور ماموران کلانتری ۱۷۵ در محل مشاهده شد که چندین نفر ضمن درگیری، شیشه‌های آن واحد صنفی را تخریب و همچنین با  عربده‌کشی در بیرون از قهوه‌خانه، نظم عمومی منطقه را برهم زده و آرامش شهروندان را  سلب کرده‌اند.

 جلیلیان خاطرنشان کرد: با حضور به موقع و مقتدرانه پلیس و شلیک چند تیر هوایی هر چهار نفر از عوامل اصلی نزاع دستگیر و تعدادی سلاح سرد شامل چاقو و قمه از طرفین نزاع کشف شد. افراد دستگیر شده نیز پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه ۲۴ بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه ۲۴ را در اینجا دنبال کنید.