به جا مانده از اسطوره فقید دنیای فوتبال/ ویالی با یک سخنرانی ایتالیا را به قهرمانی در یورو رساند!

کد خبر : ۱۸۶۳۵۵۳ |
۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۰ |
۱٫۵K بازدید |

۰
دیدگاه

به جا مانده از اسطوره فقید دنیای فوتبال

با گذشت دو روز از درگذشت اسطوره فوتبال ایتالیا، جان لوکا ویالی محبوب، همچنان او چهره اول رسانه‌های ایتالیایی اعم از ورزشی و غیرورزشی است.

ویالی با یک سخنرانی ایتالیا را به قهرمانی در یورو رساند!

به گزارش “ورزش سه” آخرین فتح بزرگ ایتالیا در رشته فوتبال، قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ است. جایی که لوکا ویالی بزرگ، در کنار دوست صمیمی و همیشه همراه خود، روبرتو مانچینی، لاجوردی‌پوشان را به قهرمانی اروپا رساندند.

با درگذشت این اسطوره فوتبال ایتالیا، سوژه اکثر رسانه‌های ایتالیایی در این روزها، پرداختن به خاطرات و اتفاقات کمتر پرداخته شده پیرامون این چهره است. یکی از این سوژه‌ها، سخنرانی انگیزشی لوکا ویالی برای بازیکنان ایتالیا قبل از فینال یورو است.

جایی که این چهره کاریزماتیک فوتبال ایتالیا، با روخوانی از یکی از سخنرانی‌های مشهور دنیا مربوط به تئودور روزولت، بیست و ششمین رییس‌جمهور کشور امریکا، سعی در تهییج بازیکنان برای سلحشوری در زمین مسابقه است.

اقدامی که در همان زمان هم با واکنش‌های زیادی همراه شد و بازتاب گسترده‌ای در سطح رسانه‌ها داشت. در ادامه بخش معروفی از این سخنرانی روزولت که ویالی بر سر میز نهار برای بازیکنان ایتالیا خواند را از نظر می‌گذرانید؛

1789341

“این منتقد نیست که مهم است. کسی که به تشریح این می‌پردازد که یک مرد قوی چگونه لغزش می‌کند، یا در کجا می‌توانست بهتر باشد. اعتبار متعلق به مردی است که واقعاً در میدان است و چهره اش غبارِ عرق گرفته و خون‌آلود است. کسی که شجاعانه تلاش می کند؛ خطا می کند، کسی که بارها و بارها کوتاه می آید، زیرا هیچ تلاشی عاری از خطا و کوتاهی نیست. اما چه کسی واقعا در حال تلاش است؟ کسی که شور و شوق های بزرگ، ازخودگذشتگی‌های بزرگ را می شناسد. کسی که خود را در راهی شایسته هزینه می‌کند. کسی که در بهترین حالت اگر موفق شود آن را یک دست‌آورد می‌داند و در بدترین حالت اگر ناکام شود، حداقل در حالی که جسارت و شجاعت زیادی داشته، شکست خورده است. طوری که جایش هرگز کنار آن روح های سرد و ترسو که نه پیروزی را می‌شناسند و نه شکست، نیست.”