هشدار سطح نارنجی هواشناسی خوزستان نسبت به بارش باران و کاهش دما

در این اطلاعیه آمده است: ورود سامانه بارشی همراه با کاهش نسبی دما از اواسط روز دوشنبه تا اواخر روز سه شنبه هفته جاری پیش بینی می شود.

بر اساس این هشدار نوع مخاطره شامل رگبار باران و احتمال رعد و برق، وزش باد متوسط و احتمال تندباد لحظه‌ای و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان است که مناطق جنوبی، شرقی و ارتفاعات استان و به صورت محدود در مرکز و در دیگر مناطق استان به صورت پراکنده و نقطه‌ای پیش بینی می شود.

در هشدار دریایی سطح نارنجی این اداره کل نیز رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و مواج شدن دریا از بعدازظهر دوشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه در شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان قابل انتظار است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: اواسط وقت فردا دوشنبه پدیده غالب در بیشتر مناطق استان مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی خواهد بود که سبب کاهش دید افقی به ویژه در جاده های استان خواهد شد. در این مدت به دلیل پایداری هوا افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای پرجمعیت و صنعتی خوزستان پیش بینی می شود.

محمد سبزه زاری افزود: سامانه بارشی از اواسط روز دوشنبه تا اواخر روز سه شنبه سبب رگبار و رعد وبرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای به ویژه در مناطق غربی، جنوبی و شرقی خوزستان خواهد شد.
وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته گتوند با ۱۸.۴ و ایذه با منفی ۰.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۱۸.۲ و حداقل ۶ درجه سانتیگراد گزارش شد.

بر اساس این گزارش در سامانه بارشی که هفته گذشته بر خوزستان حاکم بود ایستگاه باران سنج مال آقا باغملک با ۹۶ میلیمتر رکورددار میزان بارندگی در استان شد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.