رفع مشکل تامین آب ۶۰۰ روستای خوزستان تا پایان امسال

محمدرضا کرمی نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به یکهزار و ۵۰۰ روستای خوزستان آبرسانی شده است، اظهار کرد: خوزستان یکی از استان‌های پیشران در زمینه آبرسانی به روستاها است.

وی با اشاره به مشکل تنش آبی در ۲ هزار و ۶۰۰ روستای این استان افزود: تا پایان امسال مشکل تامین آب ۶۰۰ روستای خوزستان برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اجرای طرح آبرسانی غدیر در خوزستان گفت: یکی از طرح‌های بزرگ آبرسانی در خوزستان طرح غدیر است که در این طرح به شهرستان‌های غرب، مرکز و جنوب خوزستان آبرسانی می‌شود.

کرمی نژاد ادامه داد: با اجرای این طرح تمام شهرها و روستاهای شهرستان‌های دشت آزادگان و حمیدیه آبرسانی شدند. ضمن اینکه در این طرح میزان شوری آب ۵۰۰ میکروموس بر سانتیمتر است که برابر با استاندارد جهانی است.

مدیرعامل آبفا خوزستان ادامه داد: ۹۵ درصد آب شرب اهواز، ۱۰۰ درصد آب شرب شهرستان خرمشهر و ۷۵ درصد آب شهرستان آبادان و همچنین ۷۰ درصد آب شهرستان شادگان از طرح آبرسانی غدیر تامین شده است و تلاش می‌شود سایر نقاط این شهرستان‌ها که مشکل تنش آبی دارند از طرح غدیر آبرسانی شوند.

وی اظهار کرد: در انتهای سال آینده با اتمام آبرسانی به تمام روستاهای خوزستان جشن آب در استان برگزار خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.