استاندار: عزم دولت برای رفع مشکلات خوزستان جدی است

علی اکبر حسینی محراب در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با استاندار ، با بیان اینکه از نظرات اصحاب رسانه برای شناسایی مشکلات استان استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: رسانه ها وظیفه نقد و اطلاع رسانی دارند که در این خصوص اصحاب رسانه تاثیر بسزایی در انعکاس مشکلات استان به مسئولان دارند.

وی با بیان اینکه در استان اطلاعات و امار جامعی وجود ندارد ، ادامه داد : سامانه اطلاعاتی استان را باید ریز و موشکافانه تکمیل و بررسی کنیم تا اطلاعاتی در خصوص اشتغال ، بیکاری و … تکمیل شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه رسانه ها واقع بینانه مسائل استان را انتقاد کنند، گفت: وحدت و همدلی در استان به دلیل وجود انواع سلیقه های اجتماعی و فکری سخت است.

حسینی محراب با بیان اینکه باید تجربیات را به نسل جدید منتقل کرد، افزود: باید به نسل جدید اعتماد کرد و از تجربیات آنان در خصوص رفع موانع و مشکلات استان بهره برد.

وی ادامه داد : دولت برای مسائل محیط زیستی،آموزش و پرورش، اقتصاد ، اشتغال و … خوزستان برنامه هایی را مطرح و مصوب و برای اجرای آنها به استاندار خوزستان ابلاغ شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید در سطح بین المللی اقدامات بازرگانی انجام دهیم گفت: باید فعالیت های اقتصادی و بازرگانی را با کشور های عراق، کویت، روسیه و کشور هایی که خوزستانی ها در انجا هستند رونق و مراودات ارزی انجام دهیم.

حسینی محراب با اشاره به ایجاد شغل برای جوانان، افزود : با ایجاد کارگاه های تولید قطعات برای صنایع بزرگ استان همچون پتروشیمی ها و نفت میتوانیم زمینه اشتغال را برای استان ایجاد کنیم.

روستاها باید تبدیل به کارگاه های تولیدی و بنگاه های اقتصادی شوند

استاندار خوزستان با بیان اینکه روستا ها باید تبدیل به کارگاه و تولیدات صادراتی شوند، افزود : باید خوشه های صنعتی را به روستا ها ببریم و در روستاها با ایجاد کارگاه های صنعتی زمنیه اشتغال برای روستایی ها ایجاد کنیم.

حسینی محراب با اشاره به گسترش پرورش ماهی و ایجاد زمینه صادرات، گفت: خوزستان با دارا بودن منابع آبی و رودخانه های فراوان می‌تواند در پرورش ماهی موفق عمل کند و یکی از برنامه های جدی است که پیگیر آن هستیم.

وی با بیان اینکه باید میادین میوه در شهرها زیاد شود، ادامه داد: با حذف واسطه و عرضه میوه از طریق شهرداری ها میتوانیم قیمت را در استان کاهش دهیم.

استاندار خوزستان با اشاره به حضور کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی و ظرفیت میراث فرهنگی در خوزستان ، بیان کرد: خوزستان ظرفیت خوبی در خصوص بومگردی و گردشگری دارد که باید با جدیت به این مقوله در جنوب و شرق استان پرداخت تا از این راه بتوانیم اشتغال زایی داشته باشیم.

حسینی محراب ادامه داد: در بحث انتخاب پیمانکاران برای تجرای پروژه ها از طریق مناقصه باید نظارت بیشتری صورت کیرت تا مجریان رتبه پایین به که توان اجرای پروژه ها را ندارند ورود نکنند.

وی با بیان اینکه طرح فاضلاب در شهر اهواز هنوز به پایان نرسیده است ، اظهار کرد : درحال حاضر وضعیت خیابان‌ها و معابر شهری با مشکلات مقطعی روبرو است که اعلام کردیم پس از انجام هر عملیات فورا کار آسفالت آن محل انجام شود.

دراین نشست اصحاب رسانه با بیان مشکلات استان و مشکلات صنفی از جمله وضعیت بیمه، اشتغال، وصول مطالبات رسانه ای از دستگاه ها ، ارتباط موثر با مدیران استان و … با استاندار به بحث و گفت وگو پرداختند.

برخی از خبرنگاران با انتقاد از سازمان‌ها و ادارات نسبت به بهبود وضعیت برخورد با اصحاب رسانه استان، از استاندار درخواست رسیدگی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.