پیش‌بینی برف و سرما برای آخر هفته در کشور






۱۲۷۶۰۵۹




​رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارندگی‌ها در کشور، وزش باد و کاهش دما خبر داد.

ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارندگی‌ها در کشور، وزش باد و کاهش دما خبر داد.

پیش‌بینی برف و سرما برای آخر هفته در کشور

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: سه‌شنبه (۲۰ دی) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز شرقی رگبار برف و در گیلان و غرب مازندران بارش باران رخ می‌دهد. در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب مرکز و نوار شرقی کشور، ابرناکی، بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد. 

وی افزود: در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به‌صورت برف و در نوار جنوبی کشور رعدوبرق انتظار می‌رود و در شمال شرق خوزستان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و غرب کرمان بارش شدت خواهد داشت. 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا چهارشنبه (۲۱ دی) بارش در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران ادامه داشته و در نیمه‌جنوبی کشور کاهش می‌یابد و فقط در برخی نقاط شرق تهران، غرب سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، غرب، یزد، کرمان، هرمزگان و در نوار شرقی کشور رگبار پراکنده همراه با وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: پنج‌شنبه تا شنبه ( ۲۲ تا ۲۴ دی) در سواحل غربی دریای خزر بارش رخ می‌دهد. درضمن طی روز پنجشنبه در نوار شرقی وزش باد و کاهش نسبی دما پدیده غالب است. 

ضیاییان گفت:جمعه (۲۳ دی) با گذر موج تراز میانی جو از جنوب غرب کشور در دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رگبار پراکنده همراه با وزش باد انتظار می‌رود و شنبه (۲۴ دی) در غالب مناطق کشور جوی آرام مستقر است و در نیمه غربی کشور روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود. 

وی افزود: تا روز جمعه در بیشتر مناطق کشور روند کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان تا روز پنج‌شنبه دریای خزر، سه‌شنبه شرق خلیج فارس و از سه‌شنبه تا پنجشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۱ دی ) ابری در بعضی ساعت‌ها بارش برف و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد و روز  پنجشنبه ( ۲۲ دی‌ ) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۲۰ و ۲۱ دی) بندرعباس با دمای ۲۱ و ۲۲ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای ۱۱- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.