۵ نشانه مشکل در کیسه صفرا






۱۲۷۶۳۵۳




مشکل در کیسه صفرا معمولا به دلیل تغییر در ترکیب صفرا ایجاد می‌شود.

مجله دلتا: مشکل در کیسه صفرا معمولا به دلیل تغییر در ترکیب صفرا ایجاد می‌شود. وظیفه اصلی صفرا کمک به تجزیه چربی‌هاست. هنگامی که غذا به روده کوچک می‌رسد، کیسه صفرا منقبض می‌شود. سپس صفرا حرکت می‌کند تا عملکرد گوارشی خود را انجام دهد. با این حال، تغییرات گوناگون می‌تواند بر این فرایند تاثیر بگذارد و در نتیجه باعث بیماری شود.

علائم احتمالی مشکل کیسه صفرا

در ادامه با ۵ نشانه خطر که نشان می‌دهند کیسه صفرای شما در خطر است آشنا می‌شوید.

درد شکم

یکی از علائم هشدار دهنده اصلی در مشکل کیسه صفرا درد شکمی است. این نوع درد به عنوان کولیک صفراوی شناخته می‌شود. کولیک صفراوی معمولا در قسمت سمت راست بالای معده و زیر دنده‌ها حس می‌گردد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این درد معمولا به دلیل انسداد مجاری صفراوی به دلیل تشکیل سنگ ایجاد می‌شود و اغلب پس از خوردن وعده‌های غذایی زیاد، درد آن شدیدتر می‌شود.

5 نشانه مشکل در کیسه صفرا

سوء هاضمه

زمانی که شیره صفرا به دلیل انسداد یا التهاب مجاری، به درستی به روده نرسد سوءهاضمه ایجاد می‌شود. این اتفاق موجب می‌شود که هضم غذا سخت‌تر شده و شکم متورم شود. این درد معمولا بعد از غذا (به‌ویژه غذاهای دارای چربی زیاد) رخ می‌دهد.
 

5 نشانه مشکل در کیسه صفرا

حالت تهوع و استفراغ

یکی از علائم سنگ کیسه صفرا و التهاب کیسه صفرا ممکن است حالت تهوع و استفراغ ناگهانی باشد. هرچند باید بگوییم دلیل دقیق این علامت ناشناخته است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که این حالت ممکن است به دلیل فیستول کوله سیستودئودنال باشد.

5 نشانه مشکل در کیسه صفرا

بی اشتهایی

بی‌اشتهایی ممکن است به دلیل مشکل کیسه صفرا، مانند تشکیل سنگ کیسه صفرا یا التهاب مجاری صفراوی باشد. بی‌اشتهایی می‌تواند نشانگر بیماری‌های مختلفی باشد اگر به مدت طولانی این مشکل را دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.

5 نشانه مشکل در کیسه صفرا

یرقان

تجمع صفرا در کیسه صفرا می‌تواند باعث مشکلات کبدی و گوارشی شود که به مرور زمان باعث می‌شود پوست و سفیدی چشم‌ها رنگ زرد به خود بگیرند که به این وضعیت یرقان می‌گویند. همه اینها به این دلیل است که صفرا در خون باقی مانده و به راحتی به سلول‌ها و بافت‌های بدن می‌رسد. این احتمال هم وجود دارد که یرقان پس از جراحی کبد و صفراوی به دلیل آسیب یا نشت مجرای صفراوی ایجاد شود.