مردم اهواز حق دارند بدانند چرا محله‌هایشان حفاری می‌شوند

حجت‌الله زارع‌زاده در نود و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز که در خصوص برنامه سالانه خدمات شهری در چارچوب اعتبارات و بودجه دستگاه‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت دوره ششم شورای شهر اهواز، جلسات متعددی با مدیران شرکت آبفا برگزار شد و همیشه صدای مردم بوده‌ایم؛ مردم حق دارند بدانند محله‌شان چرا حفاری می‌شود، حفاری چه مدت طول می‌کشد و در چه مدت محله پاکسازی می‌شود؟

وی افزود: در عمل همیشه شهرداری در کنار آبفا بوده است اما گاهی پاسخی برای مردم نداریم.

نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: اکنون مساله مردم اهواز به هم ریختگی شهر است؛ به دلیل این حفاری‌ها شهر قفل شده و تردد ماشین‌آلات به ویژه در زمان فعالیت آغاز مدارس و تعطیلی ادارات بسیار سخت شده است.

زارع‌زاده افزود: همه می‌دانیم انجام این حفاری‌ها ضرورت است اما باید همه کمک کنند تا شهر از این مرحله عبور داده شود.

وی با اشاره به شرایط خیابان‌ها و محله‌های شهر با توجه به حفاری‌های پروژه فاضلاب تصریح کرد: تغییر تاکتیک مجموعه آبفا ضروری است و دیگر این صحبت‌ها جوابگوی تامین نظر و رضایت مردم نیست و مردم را قانع نمی‌کند.

نایب رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به مراجعه ساکنان برخی مناطق اهواز به شورای شهر بابت وضعیت حفاری‌های رها شده گفت: اهالی از وضعیت و مدت مدید تخریب، آشفتگی و تلنبار خاک و نخاله و خطراتی که هر لحظه آن‌ها را تهدید می‌کند، می گویند اما شورای شهر جوابی برای آن‌ها ندارد.

زارع‌زاده بیان کرد: انتظار می‌رود یکی از خروجی‌های این جلسه این باشد که مقاومت فرضی در این تاکتیک از بین برود؛ هیچ منعی برای پیشرفت سریع کار آبفا وجود ندارد اما مساله این است که مشخص نیست کی قرار است نقاط حفاری شده ترمیم شوند.

وی با تاکید بر برگرداندن اعتماد از دست رفته مردم، عنوان کرد: به دلیل اینکه باید ابتدا مشکلات شبکه فاضلاب اهواز حل شود و وجود حفاری‌ها و مسائل مرتبط با این پروژه، آنچه در شورا و شهرداری انجام می‌شود دیده نشده و نخواهد شد.

پروژه‌های اهواز آغاز می‌شوند اما به سرانجام نمی‌رسند

غلامرضا شانه‌سازان رئیس کمیسیون حقوقی و املاک و نظارت شورای شهر اهواز نیز در این جلسه گفت: هیچ کس منکر اینکه کار در حال انجام است نیست اما بازدهی مهم است و باید در یک بازه زمانی مشخص، مردم ثمره کارها را ببینند.

وی افزود: به جای اینکه مناطق مختلف درگیر و همه جا شخم زده شود، باید ابتدا کار در یک منطقه تکمیل شود و سپس کار در مناطق دیگر آغاز شود و قطعا مردم قدردان خواهند بود.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک و نظارت شورای شهر اهواز تصریح کرد: اتفاقی که در اهواز رخ داده، در حال جلوه دادن ناکارآمدی همه مدیریت‌ها است.

شانه‌سازان بیان کرد: باید اولویت‌ها تعریف و به مردم اعلام شود اما اکنون کار در حوزه‌های مختلف آغاز می‌شود و به سرانجام نمی‌رسد.

وی عنوان کرد: در کمیسیون حفاری باید نقشه‌های هر سازمان تعریف شده باشند تا هر اعلام نظر در خصوص حفاری‌ها، بر اساس این نقشه‌ها باشد و از دوباره کاری و حوادث جلوگیری شود.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.