افزایش ترافیک مرکز شهر اهواز با اجرای طرح شبکه فاضلاب

سیاوش محمودی در نود و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز که در خصوص برنامه سالانه خدمات شهری در چارچوب اعتبارات و بودجه دستگاه‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: شوراها یک نهاد مردمی هستند که در قانون اساسی وظایفی برای شوراها مشخص شده است؛ به استناد اصل ۱۰۰ قانون اساسی و قوانین مرتبط شوراها در حوزه پیشبرد مسائل حوزه‌های مختلف وظایفی بر عهده دارند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: طبق بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون تشکیلات و وظایف شوراها، سازمان‌ها و موسسات عمومی دولتی و غیردولتی که در زمینه ارائه خدمات شهری وظایفی دارند، موظف هستند برنامه سالانه خود در چارچوب اعتبارات سالانه را تنظیم و به شوراهای شهر ارائه دهند که هدف از این قانون، هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و مدیریت شهری است.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: اگر بین این مجموعه‌ها هماهنگی و انسجام اتفاق بیفتد می‌تواند در حوزه‌های مختلف از جمله پیشگیری از اتلاف وقت و هزینه، پرهیز از دوباره‌کاری و افزایش رضایت مردم تاثیرگذار باشد.

محمودی عنوان کرد: هدف از تشکیل چنین جلساتی، مدیریت بکپارچه شهری است؛ با توجه به گستردگی و پیچیدگی شهرها مدیریت یکپارچه شهری موضوع جدی در کشور است اما اگر یکپارچگی مدیریت شهری اتفاق نیفتد هم باید حداقل دستگاه‌ها با هم هماهنگ باشند تا بسیاری از مشکلات و ناهمانگی‌هایی که موجب می‌شود به مردم ضربه وارد شود، کمتر مشاهده شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح شبکه فاضلاب در مرکز شهر در آینده و افزایش ترافیک در این نقطه عنوان کرد: همه اذعان دارند که در سال‌های اخیر بحث اول اهواز موضوع فاضلاب است اما باید به مردم بگوییم قرار است چه کاری انجام شود و نظم شهر نیز سریعتر برقرار شود.

محمودی بیان کرد: بروکراسی اداری که موجب می‌شود یک پروژه مدت‌ها طول بکشد نیز باید کاهش داده شود.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.