همه راه‌های اصلی و شریانی خوزستان باز ولی مه‌آلود هستند

سرهنگ رضا دولتشاهی افزود:در چنین شرایط خاص جوی ، لازم است رانندگان وسایل نقلیه سبک و سنگین برای پیشگیری از تصادفات جاده‌ای و رسیدن ، احتیاط کنند تا سالم و بدون حادثه به مقصد برسند.

وی گفت: در پیش گرفتن سرعت مطمئنه ، خودداری از سبقت غیرمجاز ، عدم شتاب ، تمرکز به جلو ، استفاده از چراغ مه شکن و احتیاط در مواقعی که مه غلیظ و دید افقی بسیار کم می‌شود ، استفاده نکردن از تلفن همراه در موقع رانندگی و رعایت فاصله طولی می‌تواند در پیشگیری از حوادث رانندگی بسیار موثر و راهگشا باشد.

رییس پلیس راه خوزستان با قدردانی از رانندگان وسایل نقلیه که موارد احتیاطی را در روزهای اخیر رعایت کرده و از بروز حوادث رانندگی در روزهای مه‌آلود اخیر پیشگیری کردند از عموم شهروندان خواست سفرهای غیرضروری را به تاخیر بیندازند و در صورت ضرورت در ساعات روز که افق دید بهتر می‌شود رانندگی کنند.

دولتشاهی با اشاره به اینکه در برخی محورهای کوهستانی شمال و شمال شرق خوزستان سطح جاده ها یخ زده و دید موثر کمتر از۵۰ متر است از رانندگان وسایل نقلیه خواست وسایل و تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ و سوخت کافی همراه داشته باشند.

وی گفت:ماموران پلیس راه ضمن حضور در جاده های اصلی ، پرترافیک و شریانی استان، از حرکت خودروهایی که وسایل و تجهیزات زمستانی را همراه نداشته باشند جلوگیری و در صورت مشاهده حرکات مخاطره آمیز ، آنان را به توقفگاه هدایت خواهند کرد.

رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به اینکه اغلب جاده‌های استان در روزهای پیش رو نیز همچنان مه آلود خواهند بود اظهار داشت: برای پیشگیری از حوادث رانندگی ، کاهش سرعت و اجتناب از شتاب‌زدگی می‌تواند سفری بدون خطر برای شهروندان رقم بزند.

آذر ماه پارسال حدود ۴۹ دستگاه خودرو در جاده بهبهان به اهواز در هوای مه آلود به صورت زنجیره‌ای برخورد کردند که بر اثر آن پنج تن کشته و ۱۵نفر مصدوم شدند.

پاییز و ۲۰ روز زمستان در خوزستان ، حدود ۹ روز هوا مه‌آلود بوده که سبب افزایش شمار تصادفات جاده‌ای و لغو و اختلال در ۸۷ پرواز فرودگاه بین المللی شهید حاج قاسم سلیمانی اهواز شد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.