لزوم هماهنگی در انجام حفاری‌های برای جلوگیری از نشت و انفجار گاز

نادرقلی زری میدانی در نود و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز که در خصوص برنامه سالانه خدمات شهری در چارچوب اعتبارات و بودجه دستگاه‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: در شرکت گاز خوزستان به دلیل ناهماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در اجرای پروژه‌ها بسیار آسیب می‌بینیم؛ به عنوان مثال چند سال پیش شرکت آبفا در خیابان ادهم در حال فعالیت بود و با وجود هماهنگی‌ها، یک آپارتمان چهار طبقه دچار حادثه و انفجار شد.

وی با بیان اینکه فعال شدن کمیسیون حفاری نقش مهمی در هماهنگی‌های دستگاه‌های اجرایی دارد، افزود: در شرکت گاز خدماتی که به مردم ارائه می‌شود، در دسترس قرار دادن یکی از خطرناک‌ترین مواد است و بعد از صنعت هسته‌ای، صنعت گاز یک صنعت پرریسک است که در همه جای شهر نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت: بسیار مهم است که هر دستگاهی بخواهد در بافت شهر حفاری کند، هماهنگی لازم  برا شرکت گاز داشته باشد تا با کمترین آسیب مواجه باشیم.

زری میدانی گفت: حفاری روی تاسیسات گاز حتی اگر منجر به وارد شدن آسیب جزئی به تاسیسات شود و حتی اگر نشتی ندهد، می‌تواند در مدت کوتاهی منجر به نشت گاز و وقوع حوادث ناگوار شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون حفاری در شهر اهواز باید مرتب برگزار و هماهنگی‌های لازم برای انجام عملیات‌ها انجام شود، افزود: اگر حین حفاری آسیبی به تاسیسات گاز وارد شود باید بلافاصله موضوع را به ما اطلاع دهند زیرا شاید این مساله همان زمان مشکلی ایجاد نکند اما در آینده صدایش با انفجار و آسیب جانی و مالی در می‌آید.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با اشاره به وضعیت حفاری‌های شهر اهواز گفت: اعتبارات ما در حد و اندازه‌ای است که چهره شهر به گونه‌ای باشد که از سوی شهروندان زیر سوال نرویم.

آسیب میلیاردی به زیرساخت‌های مخابرات در حفاری‌های ناهماهنگ 

عباس عباسی‌زاده مدیر شرکت مخابرات اهواز نیز در این جلسه گفت: یکی از مشکلات در اجرای شبکه فاضلاب اهواز این است که پیمانکاران برای سرعت کار در پایان هفته‌ها، بدون هماهنگی کار را سرعت می‌دهند و آسیب‌های جدی به خطوط مخابرات وارد می‌کنند.

وی افزود: زیرساخت‌های مخابرات بسیار گران‌بها شده‌اند به گونه‌ای که قیمت برخی کابل‌های ۲۴۰۰، نیم میلیارد تومان است و پیمانکاران با انجام کار بدون هماهنگی، آسیب‌های میلیاردی به مخابرات وارد می‌کنند.

عباسی‌زاده عنوان کرد: به دلیل اینکه پیمانکار بدون هماهنگی کار را سرعت داده و پیش برده است، مجبور شدیم در خیابان انقلاب جنوبی دو کابل ۲۴۰۰ را با قیمت یک میلیارد تومان تغییر دهیم. البته برخی اوقات حتی با هماهنگی نیز آسیب‌های جدی به خطوط وارد می‌شود اما با هماهنگی میزان آسیب‌ها کمتر خواهد بود.

مدیر شرکت مخابرات اهواز گفت: برای سرعت بخشی در هر پروژه، حداقل دو نفر را به پیمانکار معرفی کرده‌ایم که در همه ساعات شبانه‌روز در دسترس هستند اما با وجود هماهنگی برای تسریع از این طریق، این موضع را رعایت نمی‌کنند.

در ادامه حمید عبیداوی معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق خوزستان نیز گفت: فعالیت اجرایی این شرکت در خارج از شهر اهواز است لذا در اهواز، حمیدیه و باوی فعالیت اجرایی نداریم اما برگزاری چنین جلساتی برای هماهنگی بین دستگاه‌ها بسیار مهم است که باید چنین جلساتی در شهرهای مختلف استان برگزار شود.

وی افزود: با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، بسیاری از مشکلات بدون هزینه حل خواهد کرد.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.