شورای شهر می‌تواند برای دستگاه‌های اجرایی مصوبه لازم‌الاجرا داشته باشد

فرزاد شاه ولی در نود و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز که در خصوص برنامه سالانه خدمات شهری در چارچوب اعتبارات و بودجه دستگاه‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: در جلسات بعضا بین دستگاه‌های خدمت‌رسان اختلاف نظر وجود داشته است و در پاره‌ای از موارد، این اختلاف نظر به سطح شهر کشیده می‌شد و بعضا صحنه‌هایی مشاهده می‌شد که زیبنده مدیریت شهری نبود.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم قانون بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون شوراها وجود دارد که بنا بر آن شوراها می‌توانند برای دیگر دستگاه‌ها علاوه بر شهرداری، مصوباتی داشته باشند اما زیاد به این قانون توجه نمی‌شود؛ بنابراین با هماهنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان، این قانون به دستگاه‌های خدمت‌رسان ابلاغ شد تا به صورت مستمر جلساتی در این خصوص تشکیل و برنامه دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۲، به شورای شهر ابلاغ شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان گفت: متاسفانه بعضا شهروندان در بحث‌های مدیریتی، شورای شهر را شورای شهرداری می‌دانند که باید مصوباتی برای شهرداری داشته باشد در حالی که طبق تبصره ۱ و ۳ ماده ۹۰ قانون شوراها، شورای شهر می‌تواند مصوباتی برای دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز تصویب کند تا در کمیته تطبیق تایید شوند و سپس به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شوند. دستگاه‌های اجرایی نیز مکلف هستند این مصوبات را در صورتی که مغایرتی نداشته باشند، اجرا کنند.

شاه‌ولی افزود: چنین اتفاقی در خوزستان رخ نداده یا به ندرت بوده است و معمولا دستگاه‌های اجرایی نیز این موضوع را تمکین نکرده‌اند در حالی که شورای شهر می‌تواند به استناد این قانون، مصوباتی در این خصوص داشته باشد.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.